Vremešni četvorotočkaši mora da imaju najmanje 30 godina i u njih ne smeju da budu ugrađeni delovi od nekih drugih modela

BEOGRAD - Ljubitelji vremešnih četvorotočkaša su na Beogradskom sajmu mogli da uživaju u paradi oldtajmera "Memorijal princa Tomislava Karađorđevića", a ponosni vlasnici su kazali da stari automobili imaju veću draž od novih.

Oldtajmer, prema međunarodnim propisima, mora da ima najmanje 30 godina i u njega ne smeju da budu ugrađeni delovi od nekih drugih modela, rekao je Milan Zdravković, predsednik Automobilskog foruma, koji je organizovao paradu.

"Zaljubljenici u oldtajmere muku muče, jer to kod nas nije dovoljno regulisano - uvozi se iz inostranstva, privatno, plaćaju velike cene, dok s u drugim zemljama tačno zna gde mogu da se nađu delovi, koja je cena i sve je legalno", napomenuo je Zdravković primećujući da se u Srbiji vlasnici oldtajmera moraju snalaziti na razne načine.

Po Zdravkoviću, ne postoje precizni podaci koliko u Srbiji ima održavanih oldtajmera, odnosno automobila sa tim statusom, ali postoji veliki broj klubova zaljubljenika u njih.

"Sad je skupo održavati i običan auto, a kamoli oldtajmera", istakao je Zdravković i naveo da ta vozila uglavnom ne skupljaju prašinu u garažama.

Na paradu su došli vlasnici oldtajmera iz raznih krajeva Srbije, a najstariji je džip "Ford Vilus" iz Drugog svetskog rata.

"Na njima ne može da se zaradi kao u drugim zemljama u kojima je to dobra investicija", primetio je Zdravković, dodajući kako je za vlasnike, taj hobi trošak, ukoliko se gleda samo novac.

Zdravković je kazao da bi na oldtajmerima u Srbiji moga da zaradi jedino neko ko bi prodao veoma redak automobil.

Tomislav Devečerski iz Beograda, vlasnik oldtajemera koji je privukao najveću pažnju - replika Jaugara "Š 100" iz 1936, rađena sa "bubinom" šasijom i motorom 1964. i to samo u dva primerka, kazao je da je pored njega vlasnik tog "lepotana" još jedino nekadašnji fudbaler Crvene zvezde Dušan Savić.

Devečerski je naveo da u pitanju nije originalna replika, jer je to veoma redak automobil u svetu.

Automehaničar Branislav Petrić iz Novog Sada, vlasnik DKW - a koji je preteča Audija, kazao je da sam održava taj auto iz 1962. "Sve to radim iz hobija, inače, volim i nove automobile. Stare automobile vozim vikendom sa porodicom", kazao je Petrić i dodao da ima još nekoliko oldtajmera u svojoj kolekciji.

"Stari automobili imaju veću draž, gde god prođeš svi se okrenu, dok novi auto niko više ni ne primećuje", dodao je Petrić.

Radenko Jakovljević iz Aranđelovca, vlasnik već pomenutog džipa "Ford Vilus", kazao je da se za delove snalazi zajedno sa drugim ljubiteljima starih džipova.

Jakovljevih je naveo da taj džip može bez problema da razvije maksimalnu brzinu nešto veću od 100 kilometara na čas, a troši između 12 i 15 litara na 100 kilometara vožnje.

Vlasnici kažu da ne bi prodali svoje oldtajmere i da ih ne održavaju zbog novca.

Parada oldtajemara će biti završena na Avali, gde će njihovi vlasnici i ljubitelji uz ručak proćaskati o svojim automobilima.

Ovo je 11. paradi oldtajmera "Memorijal princa Tomislava Karađorđevića".