Plaćanje prevoza postalo mi je luksuz. Sa svojom bednom platom, trebalo bi da kupim radničku markicu od 3.200 dinara! Kako? Nema šanse, švercovaću se i dalje, a ličnu kartu ne dam, izjavila je jedna od putnica na liniji 75

BEOGRAD - Beograđani su, izgleda, retko tvrdoglava sorta. Ni čokoladice nisu pomogle, a ni ozbiljne pretnje da je od sada švercovanje u gradskom prevozu prekršaj, nisu ih uplašile. Ili ne znaju, ili su ravnodušni prema upozorenjima da bi mogli da ostanu bez lične karte, pasoša, vozačke dozvole, ako ne plate kaznu.

Uprkos novim pravilima, ni u četvrtak nisu hrlili da kupuju karte, niti da ih kucaju u autobusu.

Većina „slepih putnika“ koje smo zatekli u prevozu nije prkosila saobraćajnom preduzeću i gradskoj vlasti jer mrze „ridže“ i vole da se svađaju. Jednostavno, smatraju da je karta za prevoz skupa.

- Plaćanje prevoza postalo mi je luksuz. Sa svojom bednom platom, trebalo bi da kupim radničku markicu od 3.200 dinara! Kako? Nema šanse, švercovaću se i dalje, a ličnu kartu ne dam - rekla je Jovana P. na liniji 75.

- Da je markica duplo jeftinija, tvrdim da bi je svi Beograđani imali.

Grupa kontrolora u timovima stajala je u četrtak na Ušću i „rešetala“ novobeogradske linije. Kako kažu, ovaj kraj je još i najcivilizovaniji. Linije u prigradskim naseljima najgora su radna mesta. Tamošnji Beograđani imaju mnogo kraći fitilj i sremni su da se potuku svakog puta zbog karte od 73 dinara. Zato na ovim linijama, uz kontrolore, obavezno idu i komunalni policajci.

- Ne možete da se vozite bez karte - kaže stariji kontrolor dvema studentkinjama.

Izvodi ih iz autobusa i traži im dokumenta.

- Gospođice, markica za studente je samo 1.100 dinara. Zašto je nemate? - pita kontrolor.

Otresito i bez pardona, devojka odbija da pokaže dokumenta.

- Ne dam vam ličnu kartu. Nisam stigla da izvadim mesečnu markicu, jer sa faksa trčim pravo na posao. A i kada namirim stan i komunalije, ne preostaje mi ni za život, a kamoli da platim kartu u busu. Mi ćemo dalje peške, a vi, gospodine, nastavite da zagorčavate život ljudima.

Posao konduktera u očima Beograđana je upravo to, da kvare ljudima život.

- Strašna se hajka vodi protiv nas, a samo radimo svoj posao. Neko bi morao da nas zaštiti u tome, jer trpimo svakojake bezobrazluke - kaže nam ogorčeni kontrolor.

- Čini mi se da ljudi još nisu svesni da će ovoga puta zaista biti kažnjavani za švercovanje.

Mitrović: Ne znam, nisam pravnik

Izmene odluke o javnom linijskom prevozu, kojom se švercovanje tretira kao prekršaj, donete su uz konsultacije sa predsednikom Prekršajnog suda - objašnjava Uglješa Mitrović, direktor Direkcije za javni prevoz.

- Neposedovanje karte se tretira kao komunalni prekršaj i podleže kaznama. A da li je u skladu sa zakonom, to što će oni koji ne plate kaznu biti evidentirani u prekršajnom registru, ne znam, nisam pravnik.

Izvolite ličnu, zadržite fiskalni

Mnogi Beograđani i dalje olako shvataju pretnje.

- Nemam kartu, izvolite ličnu - iznenadio je i samog kontrolora mlađi putnik na liniji 83.

- Taj fiskalni račun zadržite, nije mi potreban, nemam nameru ništa da platim. Do sada sam ih nakupio u vrednosti od dva miliona dinara. Svakog dana dobijem barem četiri. I nisam imao nikakve posledice.

( Večernje novosti)

Za dan 427 prekršajnih prijava

Već prvog dana primene Odluke o javnom linijskom prevozu, naplaćene su 173 posebne karte od 2.000 dinara. Mnogo više - 427, bilo je prekršajnih kazni koje iznose 6.000 dinara, a ako se plate u roku od osam dana iznose 3.000 dinara. S obzirom na to da GSP dnevno preveze oko 1.600.000 putnika, ali i da se broj onih koji plaćaju prevoz povećao sa 30 na 55 odsto, i nije mnogo putnika uhvaćeno u prekršaju