Razdelna traka smanjena je na dva metra. Da to nije urađeno, automobili bi se kretali do 100 na sat, tvrdi Milutin Ignjatović, direktor CIP

BEOGRAD - Pupinov most, najavljivan kao jedan od najvažnijih projekata u 2014. godini, ima ograničenje brzine do svega 50 kilometara na sat iako je na mostovima i saobraćajnicama takve strukture uobičajeno ograničenje od 80 do čak 100 kilometara na sat.

Do ovoga je došlo jer su nadležne institucije, uprkos planu projekta, razdelnu traku suzile za metar, pa je zbog opasnosti da automobili prelete u suprotnu traku i brzina morala da se ograniči, tvrdi Milutin Ignjatović, direktor Saobraćajnog instituta CIP.

- Prema planu projekta koji je CIP uradio, razdelna traka, odnosno zaštitni pojas između smerova bila je široka tri metara i imala je ogradu. Da je most tako i urađen, ograničenje brzine moglo bi da bude od 80 do 100 kilometara na sat. Međutim, nadležne institucije, Ministarstvo saobraćaja, Direkcija za građevinsko zemljište i Zavod za urbanizam grada Beograda odlučili su da širinu razdelne trake smanje na dva metara i da odustanu od ograde, pa je kao logična posledica došlo i ograničenje brzine kako se ne bi desilo da prilikom nesreće automobili prelete u suprotnu traku - kaže Ignjatović i ističe da je rešenje besmisleno.

- Nema logike da napravite most sa po tri trake u svakom smeru, a da brzinu ograničite na 50. Ovako moćna saobraćajnica omogućava brzinu od najmanje 80 kilometara na sat.

Milan Vujanić, profesor na Saobraćajnom fakultetu, kaže da je izuzetno neobično brzinu na mostu, čija je vrednost višemilonska i koji je, navodno, vrhunskog kvaliteta, ograničiti na 50.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, smatra da je najverovatnije reč o grešci u projektu:
- Objašnjenje da je brzina ograničena na 50 km/h jer je reč o gradskoj saobraćajnici je potpuna besmislica jer mostovi ne prolaze kroz naseljeno mesto. Uobičajena brzina za mostove je 80 km/h. Očigledno je da je projektant pogrešio, i ta greška mora biti ispravljena.

Na čekanju
BICIKLISTIČKA TRAKA NIJE GOTOVA!

Pored ograničenja brzine, građani Srbije ostali su zapanjeni i biciklističkom stazom na mostu, koja nije dovršena i ne ide nikuda.

- Nastavak biciklističke trake zavisi od urbanističkog i prostornog razvoja naselja Borča i nije deo ovog projekta. Ministarstvo je izašlo u susret zahtevima Udruženja biciklista, tako da će biciklistička traka biti završena do juna 2015. U dogovoru s Gradskim sekretarijatom za saobraćaj, biće postavljen semafor i biciklistički prelaz - poručili su u Ministarstvu saobraćaja.

Ministarstvo saobraćaja
MOST JE GRADSKA SAOBRAĆAJNICA!

U Ministarstvu saobraćaja kažu da je brzina na mostu ograničena na 50 km/h jer je to gradska saobraćajnica (?!).

Po svim građevinskim elementima, najviša dozvoljena brzina može biti 80 km/h, ali ograničena je na 50 km/h jer je to gradska saobraćajnica, za koju važi maksimalno ograničenje od 50 km/h - poručili su u Ministarstvu i dodali da „širina saobraćajnih traka iznosi 3,5 metara“ i da bezbednost u saobraćaju nije ugrožena.