Apelujemo na Republiku, Grad, premijera, gradonačelnika, da urade sve što je u zakonskim okvirima i u skladu sa njihovim ovlašćenjima da se uvede obaveza plaćanja karata u gradskom prevozu", istakao je, predsednik Samostalnog sindikata JKP GSP Zoran Antić

BEOGRAD - Ukoliko se ne poboljša naplata pretplatnih karata za usluge prevoza, Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) "Beograd" biće primorano da zaustavi prevoz najpre na 10 minuta, a potom i na pola sata i sat vremena, rečeno je danas na konferenciji koju je organizovao Samostalni sindikat tog preduzeća.

Predsednik Samostalnog sindikata JKP GSP "Beograd" Zoran Antić apelujući na sve javne ustanove, rekao je da funkcija javnog gradskog prevoza u gradu i pored svih napora Skupštine grada, Sekretarijata za saobraćaj i zaposlenih u GSP ne može da opstane ako svi ne počnu da plaćaju uslugu prevoza.

"I GSP, firma koja prevozi građane, plaća mesečno 19 miliona dinara za prevoz svojih zaposlenih", istakao je Antić i upitao zašto to ne bi radila i druga javna preduzeća.

"Menadžment JKP GSP obezbedio je značajan popust za kupovinu pretplatnih karata za prevoz za zaposlene", rekao je predsednik Sindikata zaposelnih u komunalno-stambenoj delatnosti Beograda Aleksandar Radojević i naveo da nijedan direktor javnog preduzeća koje se direktno ili indirektno finansira iz budžeta nema pravo da prevoz svojih zaposlenih plaća skuplje nego što je to neophodno.

Dok se ne poveća naplata pretplatnih karata, GSP neće biti u mogućnosti da nabavi ni približno dovoljan broj novih vozila, niti rezervnih delova za već postojeća, rečeno je na konferenciji.

Nepopularnim merama ušteda koje je sproveo grad Beograd, ugroženo je oko 4.800 zaposlenih kojima su zbog toga smanjene plate, ali i povećano radno vreme, istakao je Antić i dodao "vozač koji je egzistencijalno ponižen, sa nedovoljno sredstava za život, umoran, obavezan je da dnevno preveze najmanje hiljadu putnika".

Kako je istakao direktor GSP Željko Milković, onog trenutka kada se poveća naplata i usluga će postati bolja i izneo činjenicu da je u poslednjih 20 godina kupovina mesečnih karata značajno opala, te da se sada proda 105 hiljada karata, a 1994. je prodato 637.000, zbog čega su u GSP i primorani da apeluju na javna preduzeća ali i vlast da im pomogne.

"Apelujemo na Republiku, Grad, premijera, gradonačelnika, da urade sve što je u zakonskim okvirima i u skladu sa njihovim ovlašćenjima da se uvede obaveza plaćanja karata u gradskom prevozu", istakao je Antić.