Prizor koji se retko viđa na beogradskom aerodromu fotografisan je pre oko pola časa

BEOGRAD - Najveći serijski avion na svetu "antonov124 Ruslan" sleteo je danas oko 15 časova na beogradski aerodrom "Nikola Tesla".

KAKO JE RUSLAN SLETEO U BEOGRAD MOŽETE POGLEDATI OVDE

Da li ste ovo znali?

Antonov An-124 Ruslan (rus. Ан-124 («Руслан»)) je strateški transportni avion na mlazni pogon. Razvio ga je sovjetski ANTK Antonov. Po dimenzijama i nosivosti nadmašivao ga je avion koji je nastao u istom projektnom birou – An-225 (izrađen u samo jednom primerku) a sad ga nadmašuje i Erbas A380-800F, može se pročitati na Vikipediji.

Do pojave Erbas A380-800F je bio najveći serijski proizveden teretni vazduhoplov. Sada je, ukoliko se računa i An-225, treći po veličini transportni avion na svetu. Iako to u sovjetskom vazduhoplostvu nije praksa, uz oznaku AN-124 dobio je i službeno ime. Nazvan je po Ruslanu, džinu iz ruskih bajki. Prestiž “Ruslana” potvrđen je obaranjem 21 svetskog rekorda u raznim disciplinama leta. Podigao je teret od 171219 kg na visinu od 2000 m i preletao je bez sletanja 20.150,92 km.Prvi let se dogodio tokom 1982. godine, a izdata je civilna dozvola dana 30. decembra 1992. godine. Danas, leti preko 40 ovih aviona.

antonov-124-ruslan.jpg
Reuters 

Podiže mu se nos: Prevozio lokomotive i jahte!

Osnovna konstrukcija izrađena je od legura aluminijuma, a ostali delovi su od kompozitnih materijala. Šasija je sastavljeno od glavnog stajnog trapa koji ima 10 nogu sa 20 točkova, opremljenih gumama niskog pritiska, i dve nosne noge sa po dva točka. Prednje nosne noge mogu leći, sa čime se uveliko olakšava utovar i istovar. Vojna verzija može poneti preko 150 tona tereta, a na gornjoj palubi iza centroplana krila mogu se smestiti 88 putnika.

Radi ograničene mogućnosti stavljanja glavnog teretnog prostora pod pritisak (3,57 Rci), vrlo retko prevozi vojnike, uglavnom padobrance. An-124 nalikuje američkom Lokid C-5 Galaki, no može poneti 25% više korisnog tereta.

Korišćen je za prevoz lokomotiva, jahti, trupa aviona, krila, kao i raznog vangabaritnog tereta. Nos se podiže da bi se olakšao utovar vozila. Hidraulučni sistem može da promeni visinu stajnog trapa tako da prednji deo aviona „klekne“ za tri stepena. Za upravljanje kabastim teretom ugrađene su dve dizalice nosivosti po 10 tona i dva vitla po 3 tone vučne sile. Pod teretne kabine je u celosti izrađen od titanijuma. Gornja paluba sa prostorom za 80 putnika je pod pritiskom.