IDEJA KOJA ŽIVI: Ovo je čovek koji je pre 40 godina hteo da gradi Beograd na vodi
BEOGRAD - U Beogradu je bio popularan skoro koliko i Tito, a u očima običnog čoveka možda i više. Ljude je fasciniralo to što je radio danonoćno, svoje ideje sprovodio u delo, a pri tom bio srdačan i ljubazan prema svakome ko bi ga sreo.
Neki od danas najvećih simbola Beograda nastali su za vreme vlasti ovog čoveka, a u planu su bili projekti o kojima se i danas sa setom priča.
Srpska prestonica imala je mnogo upravitelja, gradonačelnika i onih koji su želeli da ga menjaju i njime upravljaju. Ipak, samo je jedan bio Branko Pešić, po mnogima najvoljeniji gradonačelnik Beograda.
U toku svoja dva mandata na mestu predsednika Skupštine grada Beograda, ovaj čovek je preporodio Beograd i od njega stvorio metropolu, zbog čega se njegov mandat naziva i „zlatno doba" Beograda.
Teško je pobrojati sve ono što je izgrađeno ili započeto da se gradi u vreme Branka Pešića, ali mnogi preoznatljivi simboli današnjeg Beograda nastali su baš u njegovo vreme - Muzej savremene umetnosti, Mostar, Autokomanda, Terazijski tunel, Hala Pionir, Hala Pinki... Dovršeni su hotel Jugoslavija i Palata Beograđanka, a započeta je izgradnja Istočne i Zapadne kapije Beograda i uređenje Ade Ciganlije.
Pešić je zapamćen kao čovek koji je radio dan i noć. Znao je u sred noći da pozove telefonom direktore Elektrodistribucije ako bi se desilo da nestane struje ili samo ako ne gore ulične sijalice tamo gde je prošao.
Pored toga što je u vreme socijalizma bio najduže na funkciji prvog čoveka Beograda, Branko Pešić je ima veliko poštovanje i popularnost od strane građana Beograda. Ostala je priča o tome da je svakog jutra, vozeći se kolima na posao, stajao na autobuskim stanicama i kupio nekoliko sugrađana koji su išli u istom pravcu kao i on.
U Beogradu je bio popularan skoro koliko i Tito, a u očima običnog čoveka možda i više. Ljude je fasciniralo i to što je pamtio svačije ime.
Za vreme njegovog madnata zamišljena je izgradnja Beogradskog železničkog čvora i Beogradskog metroa – projekata koji ni danas još uvek nisu ni započeti. Ipak, u vreme Branka Pešića rodila se i ideja o kojoj se danas mnogo govori, ali čiji se rezultati tek čekaju. Naime, za vreme njegovog mandata usvojen je plan spuštanja Beograda na reke ili ono što bi danas neki nazvali „Beograd na vodi".
( Dnevno.rs)
Titova podrška bila je najvažnija
Jedna od legendi vezanih za Branka Pešića kaže da je na početku svog mandata Tita provozao kolima kroz Beograd i pokazao mu šta sve to nedostaje prestonici da bi postala metropola kakva zaslužuje da bude glavni grad Jugoslavije.Tada je dobio Titovu podršku u realizacijih kapitalnih poduhvata na izgradnji Beograda, koji su zbog velikih troškova imali veliki broj kritičara.
Ko je bio Branko Pešić?
Branko Pešić je rođen 1. oktobra 1922. godine u Zemunu, gde je završio osnovnu školu i gimnaziju. Potom je studirao pravo na Beogradskom univerzitetu. Za vreme Drugog svetskog rata bio je u Narodnooslobodilačkom pokretu gde se nalazio na dužnostima političkog komesara bataljona, komande mesta i komande vojnog područja. U članstvo Komunističke partije Jugoslavije primljen je 1942. godine. Posle oslobođenja Jugoslavije, završio je Višu političku školu „Đuro Đaković" i nalazio se na raznim dražvno-političkim dužnostima. U periodu od 1964. do 1974. godine obavljao je funkciju predsednika Skupštine grada Beograda i smatra se jednim od najpopularnijih gradonačelnika srpske prestonice.Umro je 4. februara 1986. godine u Zemunu.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore