Prvo će biti izgrađen most kod Ostružnice, pa most na Savi kod Obrenovca, a zatim i na Dunavu kod Vinče

BEOGRAD - Na obilaznici oko Beograda gradiće se još dva mosta, na Savi kod Ostružnice i na Dunavu kod Vinče, kao i još jedan most preko Save za Koridor 11 kod Obrenovca, rečeno je u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Most preko Save kod Ostružnice će početi da se gradi već do kraja godine, u okviru gradnje druge trake autoputa na obilaznici, rekao je državni sekretar u tom ministarstvu Dejan Trifunović dodajući da će tender za most biti raspisan u maju.

"Možemo očekivati u narednom periodu tri nova mosta“, istakao je Trifunović dodajući da će prvo biti izgrađen most kod Ostružnice koji će se finansirati uštedom iz kredita Evropske investicione banake u vrednosti od 30 milona evra. Most na Savi kod Obrenovca će se graditi u okviru planirane koncesije na Koridoru 11 kako bi povezao prvu deonicu tog autoputa Surčin - Obrenovac, naveo je Trifunović.

Govoreći o obilaznici oko Beograda, on je kazao da u okviru prve faze obilaznice treba da se završi druga traka autoputa od Ostružnice do Bubanj Potoka u dužni od 24 km i da je za to potrebno oko 200 miliona evra.

Predviđena je i druga faza obilaznice koja podrazumeva gradnju autoputa od Bubanj Potoka do Vinče i Pančeva u dužini oko 31 km, zajedno sa drumsko-železničkim mostom preko Dunava, a prema prvim procenama ukupna vrednost radova će iznositi 470 miliona evra.

Za završetak prve faze i realizaciju druge faze je, prema rečima Trifunovića, potpisan Memorandum sa kineskom kompanijom Sinohidro, koja treba do kraja ovog meseca da dostavi ponudu za tu investiciju."Tu ne postoji nikakvo pravo ekskluziviteta, što znači da se može pregovarati i sa drugim stranama", naglasio je Trifunović.

On očekuje da bi ti projekti na obilaznici oko Beograda, koja je deo Koridora 10, mogli da budu realizovani u naredne dve godine."Obilaznica se, kao što je praksa svuda u svetu, neće naplaćivati iako je deo Koridora 10, ali ono o čemu razmišljamo jeste naplata na delu obilaznice od Bubanj Potoka do Pančeva. Konkretno, drumsko-železnički most može biti predmet naplate i treba da bude. To je upravo motiv za investitore da ulože u taj deo", rekao je Trifunović.

Druga faza gradnje obilaznice oko Beograda je važna i za realizaciju projekta Beograd na vodi i funkcionisanje buduće glavne železničke stanice Beograda centar u Prokopu, dodao je on.
Petlja Batajnica, koja je deo obilaznce, treba da bude završena do 1. maja ove godine, a druga traka autoputa od Dobanovaca do Ostružnice do 1. juna.