Mi radimo svakodnevno na tome da Beograd postane moderniji i ravnopravan sa svim evropskim prestonicama, rekao je gradonačelnik Siniša Mali

BEOGRAD - U odnosu na prethodno vreme, tim koji smo stvorili od gradskog rukovodstva, članova Gradskog veća, gradskih sekretara i direktora javnih komunalnih preduzeća je drugačiji, odgovorniji, spremniji i posvećeniji svom poslu. Građani treba da znaju da mogu da se oslone na taj tim, jer mi radimo svakodnevno na tome da Beograd postane moderniji i ravnopravan sa svim evropskim prestonicama, rekao je gradonačelnik Siniša Mali gostujući u Jutarnjem programu Studija B.

Govoreći o gradskom prevozu, gradonačelnik Beograda je najavio skori završetak studije koja se radi u saradnji sa Saobraćajnim fakultetom i koja treba da dovede do sistemski uređenog i jeftinijeg gradskog prevoza.

– Gradski prevoz je decenijama zanemarivan, a mi smo prošle jeseni uradili studiju na osnovu koje ćemo definisati novu mrežu linija, kako bismo obavili optimizaciju saobraćaja. To će značiti sistemski pristup rešavanju problema i tako ćemo znati koliko autobusa, trolejbusa i tramvaja treba da bude na ulicama – rekao je Siniša Mali, ukazavši na sadašnju veliku nesrazmeru u korišćenju pojedinih linija gradskog prevoza.

– Na osnovu dosadašnjih rezultata koje je studija pokazala, došli smo do saznanja da je stepen iskorišćenosti tramvaja svega osam odsto. Prethodna gradska vlast investirala je 80 miliona evra u tramvaje, a Beograđani ih vrlo malo koriste. Za razliku od tramvaja, koji su skoro prazni, imamo prepune autobuse – kazao je Mali.

Niže cene karata za stanovnike prigradskih naselja

Jedna od karakteristika budućeg sistema javnog prevoza biće i niže cene karata za stanovnike prigradskih naselja i uvođenje novog zoniranja grada.

– Trenutno imamo situaciju da građani prigradskih naselja plaćaju enormne sume da bi se prevezli do Beograda i zato smo, na zahtev građana tih naselja, nastojali da pronađemo mogućnost da definišemo četiri zone i naplatu koja bi trebalo da dovede do smanjenja cena za građane prigradskih naselja od 20, pa i 30 odsto do kraja godine.

Taj pristup imaće za rezultat i bolji prevoz – istakao je Siniša Mali.

Gradonačelnik je najavio i tender za privatne prevoznike do kraja godine, s obzirom na to da im ističu ugovori sklopljeni 2005.

– Zahtevaćemo od onih koji se budu prijavili da imaju jednoobrazna vozila, klima-uređaje, bežični internet i brojače putnika. To su uslovi koji važe i za 30 autobusa koje smo naručili od „Ikarbusa” – istako je on.

Mali: Radovi u Vojvode Stepe biće završeni na vreme

Govoreći o uređenju grada, gradonačelnik Beograda najavio je da će Beograđani već od danas moći da ostvare uvid u predstojeća rešenja koja se predlažu za pojedine gradske celine.

– Za uređenje tri glavna gradska trga napravili smo javni uvid i moram reći da smo dobili sjajna rešenja. Naš plan je da se u naredne tri godine završi rekonstrukcija pešačkih zona i centra grada sa tri centralna trga, Knez Mihailovom i okolnim ulicama – rekao je Mali.

Gradonačelnik je istovremeno izrazio nadu da će radovi u Ulici vojvode Stepe biti završeni na vreme, ali najavio i moguću reakciju Grada Beograda ukoliko ugovoreni rokovi ne budu poštovani.

– Ugovor za rekonstrukciju Ulice vojvode Stepe je ova gradska vlast nasledila od prošle i tu nismo imali mnogo izbora, već smo samo mogli da insistiramo da izvođač poštuje sve što je prethodno ugovoreno. U početku je bilo kašnjenja, a mi insistiramo da svi u tom procesu poštuju svoje obaveze, baš kako to čini i Grad Beograd. Protekle nedelje obišao sam gradilište. Ugovorom je predviđeno da do 22. juna treba da se otvori Autokomanda, do 12. jula Ulica vojvode Stepe i izvođač garantuje da će to tako i biti – rekao je Siniša Mali.

Opterećenost kreditima otežava finansijsku situaciju u Beogradu

Opterećenost grada kreditima umnogome otežava finansijsku situaciju Beograda, ali odgovorno poslovanje je ključ za dalje napredovanje grada, istakao je Mali.

– Ove i sledeće godine na naplatu dolaze kamate i glavnice kredita uzetih od prošle gradske vlasti, što nam delimično vezuje ruke, ali smo pokazali da smo odgovorniji i da trošimo samo onoliko koliko je neophodno, bez dinara novih kredita, želeći da i dalje različitim projektima, novim investicijama i ulaganjima u javno-privatno partnerstvo ne zanemarimo ključne interese Beograda i njegovih stanovnika – naglasio je Siniša Mali.

Opisujući situaciju u Obrenovcu nakon godinu dana, gradonačelnik Beograda je istakao da je ona u nekim segmentima i bolja nego u prošlosti i najavio dalja ulaganja u infrastrukturu.