Poslednjih godinu dana učinili smo sve napore ka boljoj naplati karata, ali iako nam svakodnevno rastu prihodi od naplate, i od nekadašnjih 500 miliona danas iznose oko 750 miliona mesečno, potrebno je više od 900 miliona dinara mesečno za normalno funkcionisanje prevoza u Beogradu, rekao je gradski menadžer

BEOGRAD - Gradski menadžer Goran Vesić izjavio je danas da je uspela preporuka upućena preduzećima koja posluju u Beogradu za kupovinu karata za javni prevoz, što se vidi po povećanju prihoda, ali da to još nije dovoljno za normalno funkcionisanje prevoza u glavnom gradu.

On je za Studio B najavio i da će uskoro biti nabavljeni prvi električni autobusi u Beogradu.

- Poslednjih godinu dana učinili smo sve napore ka boljoj naplati karata, ali iako nam svakodnevno rastu prihodi od naplate, i od nekadašnjih 500 miliona danas iznose oko 750 miliona mesečno, potrebno je više od 900 miliona dinara mesečno za normalno funkcionisanje prevoza u Beogradu, rekao je gradski menadžer.

Najavljujući novi tarifni sistem, on je podsetio na veliku disproporciju u broju vožnji i broju plaćenih karata koju gradski prevoz ne može da podnese a da se to ne odrazi na njegov kvalitet.

- Prema nedavno završenom brojanju putnika, u Beogradu od 570.000 zaposlenih samo 105.000 redovno plaća prevoz, što je skandalozan podatak.

U ITS-u 1, od milion ljudi koji koriste prevoz svega 250.000 ga plaća, a u ITS-u 2, što je inače i razlog promene tarifnog sistema, od 500.000 korisnika svega njih 22.000 redovno plaća prevoz. Pritom, mi i dalje imamo najjeftiniji prevoz, gde karta za penzionere košta jedan dinar dnevno, a zaposlene 109 dinara dnevno, a ako uđete u taksi, start će vas koštati 170 dinara i svaki kilometar još 70 dinara, što jasno govori o razlici između jedne i druge vrste prevoza", rekao je Vesić.

Govoreći o mogućnostima za poboljšanje sistema gradskog prevoza, on je najavio da će to dovesti i do smanjenja cene karata za korisnike iz prigradskih naselja. "Zatekli smo nelogičnost podele na ITS1 i ITS 2, koji su zapravo nekada bile linije gradskog prevoza i „Laste”, koje su se u međuvremenu duplirale i naplaćivale po različitim cenama.

Građani koji ga koriste ne znaju koja je razlika i radilo se o neravnopravnoj podeli.

Pa tako neko ko živi u Obrenovu plaća mesečnu kartu od skoro 7.000 dinara, a onaj ko živi u centru, 3.270 dinara, što ljude iz prigradskih opština čini diskriminisanim", naveo je on.

Po Vesićevim rečima, novom mapom se želi da se ukinu obe zone i naprave četiri, po bojama zona koje koristi i „Parking servis”, a gde će cene za nekadašnji ITS 2 biti niže između 20 i 30 odsto, a samim time će doći i do bolje naplate i većeg prihoda.

"Ako prihod bude rastao i ako u plaćanju karte svi budemo solidarni, moći ćemo da razgovaramo i o smanjenju cena karata u ostalim zonama", rekao je Vesić.

On je naglasio i da niko ne može očekivati da prevoz bude bolji i efikasniji ako je naplata karata mala i time ne dozvoljava mogućnost za njegovo unapređenje.

"Decenijama se promovisala kultura neplaćanja prevoza, počev od dece koja idu u školu pa nadalje. Gradski prevoz može biti komforniji, efikasniji i jeftiniji ako svi plaćamo karte.

Kupovinom markica kompanije prave ozbiljne uštede i mogućnost popusta koju pružamo svakako treba iskoristiti", rekao je on.

"Od 1. septembra, odnosno od 1. januara kada bude počeo da se primenjuje novi tarifni sistem, imaćemo stajališta obojena u boje novih zona, crvenu, žutu, zelenu i plavu, sa novim natpisima linija kojima ćemo „pokriti” i naselja koja to do sada nisu imala", ukazao je gradski menadžer.