(FOTO) PRIZORI KOJI BUDE NOSTALGIJU: Koja boja gradskog prevoza u BG vam je bila najbolja?
Beograđani su odlučili da sva vozila u okviru gradskog prevoza bude crvene boje, a tim povodom smo odlučili da vas podsetimo kroz koje sve faze je prolazio javni prevoz srpske prestonice.
Skromana početak je bio davnog 14. oktobra 1892. godine kada je pokrenuta prva tramvajska linija sa konskom vučom od Kalemegdana do Slavije.
Krajem 19. veka, Beograd je počeo da se oslobađa turskog nasleđa i počinje da dobija obrise savremenog grada. Pre srpske prestonice, tramvaj sa konjskom vučom su imali samo London, Pariz, Njujork i Berlin. Razvoj tramvajskog saobraćaja i električnog osvetljenja su 1903. godine prepušteni Belgijskom anonimnom društvu, a godinu dana kasnije uveden je moderan tramvaj na električni pogon.
1912. godine, beogradski tramvajski sistem je imao 8 linija, 24 tramvaja i 12 prikolica. Prvi svetski rat je ostavio teška razaranja, a izuzetak nije bio ni beogradski gradski prevoz, koji je obnavljan u fazama sve do 1932. godine. Drugi svetski rat je dočekan sa 10 tramvajskih linija i ukupno 104 tramvaja.
Šezdesete godine 20. veka, gradski saobraćaj u Beogradu su obeležili tramvaji "Belgijanci" i "Lejland" autobusi. Autobusi su pravljeni za afričko tržište, tako da su isporučeni bez sistema za grejanje. Trolejbusi su takođe bili uglavnom iz uvoza - Ansaldo i Renault, iako ih je proizvodila i domaća fabrika "Goša". To vreme ostaće upamćeno po tome što je trolejbuski saobraćaj skoro ukinut, a u funkciji je bila samo linija 11.
Početkom 70-tih počinju pripreme za izgradnju beogradskog metroa, ali zbog nedostatka finansija, tehničkih problema i ratova, pola veka kasnije Beograd i dalje nema metro.
Posted by Томислав Кахриман on Friday, 19 September 2014
Posted by Томислав Кахриман on Sunday, 23 February 2014
Sedamdesetih i osamdesetih godina preimućstvo u voznom parku GSP-a preuzimaju Ikarus (danas Ikarbus), Mercedes i MAN autobusi. Početkom 80-tih je počela nabavka čeških ČKD tramvaja, a belgijski PPC i "Đuro Đaković" tramvaji su do kraja decenije povučeni iz upotrebe.
Posted by Томислав Кахриман on Tuesday, 15 October 2013
Posted by Томислав Кахриман on Sunday, 11 May 2014
Posted by Томислав Кахриман on Tuesday, 1 October 2013
Posted by Томислав Кахриман on Wednesday, 25 September 2013
Posted by Томислав Кахриман on Saturday, 24 May 2014
Devedesete godine su obeležile međunarodne sankcije, koje su desetkovale vozila GSP-a. Taj period pamtimo po dugotrajnom čekanju na stanicama, prenatrpanim i propalim vozilima. Neposredno pred početak ratova u bivšoj SFRJ, u Beogradu se pokušalo sa uvođenjem privatnih prevoznika u javni sistem gradskog saobraćaja, međutim taj projekat je bio kratkog daha.
Posted by Томислав Кахриман on Thursday, 14 May 2015
Posted by Томислав Кахриман on Wednesday, 7 January 2015
Posted by Томислав Кахриман on Monday, 16 June 2014
Nakon NATO bombardovanja, započeta je obnova voznog parka GSP-a, a u sistem gradskog prevoza su uključena i vozila privatnih prevoznika. U ovom periodu stiže veći broj MAN autobusa kao donacija Japana i Duewag Be4/6 tramvaja (popularni "Švajcarci") kao donacija švajcarskog grada Bazel Beogradu. Nabavljen je određeni broj novih čeških tramvaja Tatra ČKD T4, kao i 30 španskih tramvaja CAF Urbos 3. Trolejbuska flota je u potpunosti obnovljena nabavkom beloruskih trolejbusa "Belkommunmaš".
(saobracaj.bg-info.org)
"TE JEZIVE SLIKE NE SMEJU DA SE PONOVE" Vučić se hitno oglasio nakon incidenata na blokadama: Siguran sam da će i povređena studentkinja i gospođa biti dobro