Ukoliko putujete na relaciji Sopot (Zona 3) – uži centar Beograda (Zona 1), potrebna vam je dopuna za Zone 1, 2 i 3, pri čemu možete da koristite sve linije javnog gradskog prevoza u okviru zona obuhvaćenih kupljenom dopunom

BEOGRAD - Od 1. oktobra 2015. godine u Beogradu počinje da se primenjuje novi jedinstveni zonski tarifni sistem sa četiri tarifne zone u prestonici.

Prema zonskom tarifnom sistemu Beograd je podeljen u četiri zone:

1. Prva zona obuhvata uži centar Beograda,

2. Druga zona obuhvata šire gradsko područije,

3. Treća zona obuhvata opštine Barajevo, Sopot, Obrenovac i deo Grocke,

4. Četvrta zona obuhvata opštine Lazarevac i Mladenovac.

- Korisnici personalizovanih kartica mogu, u odnosu na svoje kretanje odrediti koje zone koriste i shodno tome kupiti odgovarajuću dopunu. Na primer, ukoliko korisnik putuje na relaciji Sopot (Zona 3) – uži centar Beograda (Zona 1), potrebna mu je dopuna za Zone 1, 2 i 3, pri čemu korisnik može da koristi sve linije javnog gradskog prevoza u okviru zona obuhvaćenih kupljenom dopunom, kažu u Bus plusu.

U Bus plusu su dodali da korisnici neprsonalizovanih kartica u periodu od 25 - 30.09.2015 godine zbog izmena usled tehničke primene novog zonskog sistema, na kioscima nije moguća prodaja papirnih dnevnih karata za 1 dan (280RSD), 3 dana (720RSD) i 5 dana (1100RSD). Dopune za plastične nepersonalizovane kartice (e-wallet), kao i dopune za oktobar za personalizovane kartice, nesmetano će funkcionisati.

- Putnici koji koriste opciju dnevnih karata, u ovom periodu mogu da dopune nepersonalizovane plastične kartice iznosom u visini željene dnevne karte, te istu da aktiviraju njenim odabirom na ekranu validatora i očitavanjem kartice. Od 1. oktobra 2015. ovom karticom više nije moguće platiti dnevnu kartu, te će korisnici dnevnih karata iste kupovati samo kao papirne kartice na kiosku, dodaju u Bus plusu.

bus-plus.jpg
Bus Plus 

S druge strane korisnici nepersonalizovanih kartica od 1. okrobra 2015. i dalje će moći kupiti karticu po ceni od 250 dinara i važi tri godine. Kao i do sada, pri kupovini kartice potrebno je da se dopunite željenim novčanim iznosom kako bi se u vozilu njom mogao platiti prevoz. Može da se dopuni neograničeni broj puta pri čemu je iznos jedne transakcije ograničen na 2.500 dinara, a maksimalan trenutni iznos na kartici je 5.000 dinara. Za svaku dopunu od 1.000 dinara ili više na karticu će biti upisan iznos dopune uvećan za 100 dinara.

Prilikom ulaska u vozilo, karticu obavezno prisloniti na uređaj za validaciju. Tom prilikom na karticu će biti upisana osnovna vremenska karta, koja važi 90 minuta od momenta validacije, a kredit na kartici se umanjuje za odgovarajući novčani iznos u zavisnosti od izabrane zone u koju korisnik putuje. Odabir zone vrši se na samom validatoru neposredno pre prislanja kartice.

bus-plus.jpg
Bus Plus 

Kartica se obavezno validira prilikom svakog presedanja kako bi bila ispravna prilikom kontrole. Ukoliko je poslednje presedanje – validiranje ostvareno u 89. minutu od trenutka prve validacije, karta važiti do kraja te vožnje. Ukoliko se prilikom prve validacije na validatoru ne izabere zona u koju se putuje, u memoriju kartice biće upisana karta za zonu u kojoj se vozilo nalazi u trenutku validacije. Ovom karticom može da se plati prevoz za više osoba.
Od 1. oktobra 2015. ovom karticom više nije moguće platiti dnevnu kartu.

bus-plus.jpg
Bus Plus 

- Papirnom karticom moguće je platiti neku od dnevnih vremenskih karata. Kupuje se na kiosku i period važenja počinje u trenutku kupovine. Cena kartice je 40 dinara, na šta treba dodati i cenu dnevne vremenske karte u zavisnosti od izabranog broja zona i perioda važenja: 1, 3 ili 5 dana. Prilikom kupovine korisnik bira period važenja i zone u kojima kartica važi. Na karticu može da bude upisana samo dnevna vremenska karta kojom korisnici plaćaju uslugu prevoza za unapred definisan period: za 1, 3 ili 5 dana. Kartica mora da se validira prilikom svakog ulaska u vozilo kako bi bila ispravna prilikom kontrole, kažu u Bus plusu.

(EPK)