Prva zona će obuhvatati uži centar Beograda, druga šire gradsko područije, treća opštine Barajevo, Sopot, Obrenovac i deo Grocke, a četvrta opštine Lazarevac i Mladenovac. Zone će biti obeležene različitim bojama i to prva crvenom, druga narandžastom, treća zelenom i četvrta plavom

BEOGRAD - Novi, integrisani tarifni sistem u gradskom saobraćaju Beograda stupiće na snagu sutra, a on predviđa četiri tarifne zone za sve vrste karata i prevoz koji će biti jeftiniji i do 40 odsto za stanovnike prigradskih naselja.

Prva zona će obuhvatati uži centar Beograda, druga šire gradsko područije, treća opštine Barajevo, Sopot, Obrenovac i deo Grocke, a četvrta opštine Lazarevac i Mladenovac.

Zone će biti obeležene različitim bojama i to prva crvenom, druga narandžastom, treća zelenom i četvrta plavom.
Izmenama tarifnog sistema građanima se omogućava da istom kartom koriste i linije "Laste" i GSP-a, bez doplate.

Nova cena mesečne karte za vožnju u zoni 1 za zaposlene biće 2.990 dinara, a dosadašnja iznosi 3.275 dinara.

Mesečna karta za zone 1 i 2 ostaće ista - 3.275 dinara, a toliko će koštati i mesečna karta u zoni 3 umesto dosadašnjih 3.900.

Mesečna karta za zone 1, 2 i 3 biće 3.890 dinara, umesto 5.298, a za zone 3 i 4 3.890 umesto 7.044 dinara.

Mesečna karta za sve četiri zone bice 4.990 umesto 7.740 dinara.

Ukoliko se voze samo u zoni 1 studenti i učenici će ubuduće plaćati 1.090 dinara, a u zonama 1 i 2 - 1.120 dinara.

Cena za njih za prve tri zone je 1.410 dinara, a za sve četiri zone 1.730 dinara.

Mesečna cena markica za nezaposlene u prvoj zoni koštaće 1.090 dinara, u prvoj i drugoj 1.120, u prve tri zone 1.890, a u sve četiri zone 2.490 dinara.

Na celoj teritoriji grada uvodi se vremenska karta, koja je postojala samo u zoni ITS1, a uvode se i dnevne karte za četiri zone, iako su do sada važile samo u prvoj.

Vremenska karta od 90 minuta u zonama 1 i 2 koštaće 89 dinara, zonama 1, 2 i 3 179 dinara, a u sve četiri zone 269 dinara.

Ukoliko se koristi samo u trećoj ili četvrtoj zoni cena vremenske karte je 89 dinara, umesto dosadašnjih 97 dinara, a ako se koristi u obe zone onda je 179 dinara.

Karta kupljena kod vozača za prvu i drugu zonu koštaće 150 dinara, za prve tri zone 300, a za sve četiri 400.

Takođe, karta kupljena u vozilu samo za treću ili samo za četvrtu zonu će koštati 150 dinara, a za te dve zone 300.

U noćnom saobraćaju, od ponoći do četiri ujutru, karta u prvoj zoni biće 150 dinara, a u prvoj i drugoj 210 dinara.

bus-plus.jpg
Foto: Bus Plus

Nepersonalizovana plastična kartica, čija je cena 250 dinara i rok važenja tri godine, može da se kupi na više od 2.000 prodajnih mesta širom grada, koja su obeležena oznakom BusPlus. Prilikom ulaska u vozilo, karticu je obavezno prisloniti na uređaj za validaciju.

Tom prilikom na njoj će biti upisana vremenska karta, koja važi 90 minuta od momenta validacije, a kredit na kartici se umanjuje u zavisnosti od izabrane zone. Zona se bira na validatoru neposredno pre prislanja kartice.

Kartica se obavezno validira prilikom svakog presedanja, a ukoliko je poslednje validiranje u 89. minutu od prve validacije, karta važiti do kraja te vožnje.

bus-plus.jpg
Foto: Bus Plus

Ako se prilikom prve validacije ne izabere zona u koju se putuje, u memoriju kartice će biti upisana karta za zonu u kojoj se vozilo nalazi u trenutku validacije.

Tom karticom može se platiti prevoz za više osoba. Od 1. oktobra 2015. tom karticom više nije moguće platiti dnevnu kartu.

bus-plus.jpg
Foto: Bus Plus

Papirnom karticom moguće je platiti neku od dnevnih vremenskih karata. Kupuje se na kiosku i važi od trenutka kupovine. Košta 40 dinara, na šta treba dodati i cenu dnevne vremenske karte u zavisnosti od izabranog broja zona i perioda važenja: jedan, tri ili pet dana.

Prilikom kupovine korisnik bira period važenja i zone u kojima kartica važi.

Na karticu može da bude upisana samo dnevna vremenska karta kojom korisnici plaćaju uslugu prevoza za unapred definisan period: za jedan, tri ili pet dana.

Kartica mora da se validira prilikom svakog ulaska u vozilo kako bi bila ispravna prilikom kontrole.