Najveću pažnju su izazvali projekti završetka obilaznice oko Beograda, izgradnja dva tunela u gradu i to, Topčider i Sava-Bulevar despota Stefana, a poseban akcenat je bio na projektu metroa, kaže pomoćnik gradonačelnika Borko Milosavljević

BEOGRAD - Delegacija Grada Beograda je od 25. do 28. oktobra boravila u zvaničnoj poseti Gradu Pekingu i pri tom se susrela sa gradonačelnikom Vangom Anšunom i visokim zvaničnicima ovog grada.

Tom prilikom su vođeni razgovori na najvišem nivou i predočene sve mogućnosti uspostavljanja dalje saradnje dva grada, sa ciljem da odlični politički odnosi budu pretočeni u ekonomsku saradnju i konkretne investicije u infrastrukturu.

Prezentaciju investicionih projekata Beograda je održao pomoćnik gradonačelnika Borko Milosavljević, a u publici su, između ostalog, bile i neke od najvećih kineskih kompanija kao što su „Beijing Municipal Commission of Commerce“, „China Railway Group“, „Sinohydro Corporation Limited“, „Beijing Urban Construction Group“, „Beijing UN - Construction Group“, „CGC Overseas Construction Group“ i „Beijing Construction Engineering Group“.

– Predstavili smo sve što naš grad trenutno ima da ponudi, od infrastrukture, preko energije, do turizma i naišli smo na veliko interesovanje naših kineskih kolega. Najveću pažnju su izazvali projekti završetka obilaznice oko Beograda, izgradnja dva tunela u gradu i to, Topčider i Sava-Bulevar despota Stefana, a poseban akcenat je bio na projektu metroa. Peking trenutno ima mrežu podzemne železnice od oko 550 kilometara i gradske vlasti planiraju dupliranje te mreže do 2020. godine. Projekat beogradskog metroa u prvoj fazi predviđa oko 15 kilometara – rekao je za Beoinfo Milosavljević.

Kina je oformila fond od 10 milijardi dolara sa povoljnim kreditima sa izuzetno atraktivnim kamatnim stopama koje su znatno niže od onih u ponudi komercijalnih pa i globalnih razvojnih banaka i institucija. Fond je namenjen razvoju infrastrukturnih projekata, a u fokusu je Istočna Evropa što je i pokazano organizacijom samita Kina + 16 u Beogradu krajem 2014. Godine, podsetio je Milosavljević.

– Upravo ovakav vid finansiranja nam je interesantan kako bi ubrzali realizaciju velikih infrastrukturnih projekata neophodnih za odživ razvoj Beograda u budućnosti. Pored izgradnje tunela, autoputeva i metroa, postoji i velika mogućnost razvoja turizma jer oko 600 miliona Kineza godišnje putuje u inostranstvo. Sa gradonačelnikom Pekinga smo dogovorili da prvi vid saradnje, koji može da počne odmah, bude upravo u oblasti turizma, a kroz promociju Beograda kineskim turistima. Očekujemo veliko interesovanje kao i porast prihoda, a planirano uspostavljanje direktne aviolinije za Peking govori u prilog tome da veze sa Kinom moramo dalje da gradimo i negujemo – naglasio je pomoćnik gradonačelnika.