BEOGRAD - Pogon „Kosmaj” jedan je od najznačajnijih u okviru Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd”, jer svakog jutra odavde na ulice Beograda izađe 144 autobusa koji pokrivaju prigradski deo grada, rekao je danas pomoćnik gradonačelnika Borko Milosavljević prilikom obilaska ovog pogona.

– Konfiguracija terena kojim se kreću ova vozila veoma je naporna za vozače, jer ima dosta uspona i zato je sa njihovog aspekta posao veoma zahtevan, naročito u zimskim uslovima. Zbog toga se u pogonu svakog dana kontrolišu i remontuju vozila kako bi bezbednost putnika bila na visokom nivou. Autobusi moraju da budu sigurni jer prelaze i veliku kilometražu. Zbog toga je grad odlučio da u programu poslovanja GSP-a za sledeću godinu uvrsti projekat rekonstrukcije ovog pogona u vrednosti od 295 miliona dinara – istakao je Milosavljević.

Uslovi rada u pogonu „Kosmaj” veoma su loši i moraju de se poboljšaju, naglasio je Milosavljević.

– Ako nam je cilj da pružamo kvalitetnu uslugu i da sugrađani imaju dobar prevoz, radnici moraju da imaju dobre uslove rada. Rekonstrukcija ovog pogona podrazumevaće zamenu krovova, sređivanje podova, kao i kompletne infrastrukure jer svaka kiša koja padne danima ostavlja veliku količinu vode u kanalima. Radovi počinju na proleće, a za sada je najvažnije da su obezbeđena sredstva i da je urađen projekat – naznačio je Milosavljević.

borko-milosavljevic-gsp-kosmaj.jpg
Beoinfo 

Analizirajući ovogodišnje rezultate rada u javnim preduzećima, Milosavljević je precizirao da od 29 preduzeća, u kojima je grad osnivač, 27 ima pozitivno poslovanje, što je drastična promena u odnosu na 2013, kada je gubitak u javnom sektoru bio oko 1,6 milijardi dinara. Jedino GSP i „Sava centar” nisu na toj listi, iako je gubitak GSP-a prepolovljen, jer je bio oko tri milijarde, a sada je oko milijardu i po dinara. Razlog za to, naglasio je pomoćnik gradonačelnika, jeste što se na ovom preduzeću, kao ni u jednom drugom, prelama socijalna komponenta jer se subvencioniše veliki deo korisnika, što je u potpunosti u redu. Ipak, kod pojedinaca je još uvek prisutan nedostatak svesti da prevoz mora da se plaća, rekao je Milosavljević. Zbog toga grad planira da narednu godinu posveti afirmaciji kupovine karata i povećanju prihoda glavnog gradskog prevoznika.

Predsednik samostalnog sindikata ovog pogona Milenko Višković, koji je u preduzeću već 32 godine, istakao je da je odziv grada na njihove molbe i primedbe veoma dobar i zato očekuju da će uslovi rada biti poboljšani. Ovde radi bezmalo 650 radnika GSP-a, a očekuje se i „zeleno svetlo” grada da se poveća broj onih koji održavaju vozila jer ima potrebe za tim kadrom. Zajednički cilj je da se što bolje i bezbednije izvršavaju svi zadaci koji se postavljaju pred radnike, zaključio je Višković.