Na osnovu Odluke o postavljanju privremenih objekata na teritoriji grada, odnosno Odluke o postavljanju tezgi i drugih pokretnih privremenih objekata, gradonačelnik je doneo dva pravilnika o tipu, veličini, izgledu i drugim katakteristikama kioska i tezgi na području opština Vračar, Savski venac i Stari grad, saopšteno je iz kabineta glavnog urbaniste Milutina Folića.

Kiosci imaju oblik položenog kvadra, pravougaone su osnove, sa prodajnim šalterima, orijentisani na dve strane.

Predviđeno je da kiosk obuhvati rashladne vitrine i konzervatore za sladoled, kao i sprečavanje pojave drugih objekata i elemenata za smeštaj robe oko kioska. Svi kiosci će biti u crnoj boji.

Pravilnik o tezgama predviđa sklopivu i mobilnu tezgu. Oba tipa su pravougaonog oblika u osnovi, ali se razlikuju po materijalizaciji i načinu montaže i funkcionisanja u javnom gradskom prostoru.

Folić je rekao da se na ovaj način nastavlja sa uvođenjem reda na javnim gradskim površinama.

kiosk-trafika-beograd-novo.jpg
Beoinfo 

"Nakon što smo ukinuli zatvorene bašte u centru grada i uveli obaveznu boju tendi i suncobrana, danas je potpisan pravilnik o obaveznom izgledu kioska i tezgi. Jedan od prvih rezultata ovakvih mera je današnji izgled Njegoševe ulice kod Cvetnog trga. Odatle su uklonjene takozvane zatvorene bašte koje su bile objekti za sebe sa nelegalno uvedenim instalacijama, barovima i drugim elementima. U 2016. godini nastavljamo sa uređenjem grada, a prema gradskoj odluci do kraja 2016. ćemo u celom centru grada imati nove kioske bez nabacanih frižidera, ujednačene boje tendi i suncobrana i uklonjene sve zatvorene bašte", istakao je Folić.

Kako se navodi u saopštenju glavnog urbaniste, ovo je početak uvođenja reda u primenu urbane opreme i mobilijara u javnim gradskim prostorima grada, koje će biti zaokružene izradom i usvajanjem knjige standarda, urbane opreme, mobilijara i teksture. Ona će biti završena početkom aprila 2016. godine. Na ovaj način stvara se prepoznatljiv identitet grada kroz elemente koji pripadaju domenu mikrourbanizma.

Ovim pravilnikom predviđaju se promene koje treba ostvariti do kraja 2016. godine u centralnim gradskim opštinama, dok će dopuna pravilnika u ostalim opštinama grada Beograda biti takođe krajem 2016. godine.