UNIŠTILA IH VATRA: Čak 9 automobila zapaljeno juče u Beogradu, evo zašto!
Dva automibila su se u razmaku od dva sata upalila u toku vožnje u Borskoj i u Ulici Milutina Milankovića, a u požaru koji je izbio oko 4 sata ujutru u garaži stambene zgrade u Bulevaru Arsenija Čarnojevića, pod još uvek nerazjašnjenim okolnostima, vatra je potpuno uništila dva automobila, dok je dva oštetila. Razgovarajući sa stručnjacima pokušali smo da otkrijemo zašto dolazi do iznenadnog paljenja automobila i šta u tom slučaju prvo treba preduzeti.
- Dosta zavisi od toga koje je marke automobil. Naime, automobili francuskih proizvođača su skloniji tom problemu da se lako zapale, iako to sada nije bio slučaj. Razloga za to ima mnogo, a u praksi je najčešći neispravan anlaser ili alternator. Ljudi često misle da je benzin uzrok iznenadnog paljenja auta, međutim, razlog je uglavnom struja. Na primer, do požara može doći kada vozač izvadi ključ iz brave za starovanje motora, ali se brava ne vrati u pojas za verglanje. Tada se anlaser aktivira i nastavlja se verglanje i može da dođe do vatre i u parkiranom automobilu - objašnjava Miloš Babić iz jedne auto-električarske radnje.
On ističe da do takvih problema, uglavnom, dolazi jer vlasnici automobila pokušavaju sami da poprave neki, na prvi pogled, sitan kvar.
- U većini slučajeva nije stvar do automobila nego do ljudi koji čačkaju i sami popravljaju i na taj način samo prave štetu. Onda kada već bude kasno dovezu automobil kod majstora, a u pojedinim situacija sa njima ni mi ne znamo šta da radimo - priča Babić.
Prema njegovim rečima, postoji način da vozači predvide ovakve situacije.
- Mala je verovatnoća da se iznenadno paljenje automobila predvidi, ali kod nekih modela kad je u pitanju neispravan alternator, na kontrolnoj tabli se ne gasi crvena lampica plus-minus, što pokazuje da nešto nije u redu - kaže Babić.
Njegov kolega Vladan Jovanović saglasan je da neadekvatno održavanje i samoodržavanje najčešći uzrok iznenadnog paljenja automobila.
- Pravilo je da nema pravila. Dešava se da se zapali vozilo kad je u pitanju neispravna instalacija i jedini savet za vozače u tom trenutku je da skinu plus klemu sa napajanja na akumulatoru, a u 90 odsto slučajeva razlog buktanja vatre je blokada kaiša na alternatoru. Vozač teško može da predvidi da će do nesreće deći, osim u određenim slučajevima kada u vozilu može da oseti smrad nagorevanja kablova. Uredno održavanje vozila je jedino rešenje i preventiva ovih nesrećnih slučajeva - kaže auto-električar Jovanović.
Od početka godine upalio se 21 automobil
Komandir vatrogasno-spasilačke brigade u Beogradu Mile Jovičić kaže da je od početka godine do juče ova služba imala 30 intervencija zbog požara na putničkim vozilima.
- Od 30 intervenicja 21 je bila zbog požara na automobilima. Najviše intrevencija imamo kad su ekstremno niske ili visoke temperature. Pretpostavka je da do požara dolazi usled pucanja creva za dovod goriva ili zbog neispravnih instalacija. U najvećem broju slučajeva u pitanju su stariji automobili a vozačima savetujemo da, iako im to nije zakonska obaveza, u automobilu imaju aparat za gašenje požara kako bi pomogli i sebi ali i drugim učensicima u saobraćaju u neplaniranim situacijama - savetuje Jovičić.
U toku 2015. VSB imala je 5.707 intervencija od toga 577 požara na automobilima, kamionima, autobusima...
(Blic/D.Radisavljević)
"MI NEĆEMO KAO AMERIKANCI DA UPADAMO NA UNIVERZITETE!" Vučić: Jedino mi je žao studenata koji žele da uče! (VIDEO)