BEOGRAD - Veliki broj biciklista i šetača ostao je danas šokiran kada su kod Savskog pristaništa ispod Železničkog mosta ugledali nekadašnji luksuzni brod " Krajina", koji je sada samo olupina kako preti da blokira biciklističku stazu.

- Brod olupina se otkačila i krenula na biciklističku stazu. Jel da mu donesemo bajs ili ga sklanjate?, jedno je od pitanja na društvenim mrežama koje je postavilo udruženje Ulice za bicikliste i pozvalo nadležene da što pre reaguju.


Na slici je vidljivo da je ograda na biciklističkoj stazi oštećena usled udarca pramcem broda.

Pojednici su danas upozoravali da se brod otkačio verovatno zato što je bio slabo vezan, a visoki nivo Save ga podigao pa sada preti da krene nizvodno i udari u Železnički most.

" Ako se otkači ova olupina i krene nizvodno, udariće u železnički most, objavio je jedan od biciklista.


Podsetimo nekadašnji luksuzni brod " Krajina" zavao se Dragor. Izgrađen u Regensburgu 1928. godine, a gradnja je koštala 1,5 miliona zlatnih maraka. Svi koji su plovili njime bili su ponosni na čast koja im je ukazana, jer je luksuzna jahta prvo bila u vlasništvu porodice Karađorđević, a potom je služila za potrebe predsednika Tita.

Brod je svečano dočekan u beogradskom pristaništu tačno u podne, 24. oktobra 1928. godine. Početkom Drugog svetskog rata brod „Dragor“ je u Novom Sadu potpao pod komandu NDH, da bi 1943. bio poklonjen bugarskom kralju Borisu. Posle rata brod je vraćen u Beograd, obavljena je rekonstrukcija, i dato mu je novo ime „Krajina“ i korišćen je za potrebe Josipa Broza.

Ni posle toga istorija ove lađe nije bila jednostavna, jer je pripala tadašnjoj vojsci, da bi kasnije bila prodata „Zlatari Majdanpek“, koja je htela da na njemu napravi ekskluzivan prodajni prostor. Kako je i ta ideja pala u vodu, vlasništvo nad „Krajinom“ preuzima privatna firma. Inače ovaj brod mnogi pamte po filmu „Na lepom, plavom Dunavu“, prilikom čijeg snimanja je, 3. januara 2007. godine, žestoko nastradao u požaru i od tad samuje nedaleko od mosta Gazela.

(EPK)