NOVA DEONICA: Od hipodroma do Šumica tunelom ispod Topčidera
Prezentacija Idejno rešenje za novi deo saobraćajnice unutrašnjeg magistralnog prstena predstavljeno je juče u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda
Treći sektor saobraćajnice unutrašnjeg magistralnog prstena predviđa deonicu od 2,5 kilometara puta, koji bi išao od petlje „Hipodrom“, gde je predviđena izgradnja tunela ispod Topčiderskog brda, pa do Partizanovog stadiona, a potom i izgradnju deonice do „Šumica“, za koju postoji i nadzemna i podzemna varijanta. Za ovu saobraćajnicu potrebno je oko 30 miliona evra i isto toliko za rešavanje imovinsko-pravnih odnosa, dok je za izgradnju tunela ispod Topčiderskog brda potrebno između 50 i 60 miliona evra.
Pored ovog projekta, gradske vlasti rade na realizaciji još nekoliko veoma važnih saobraćajnih infrastrukturnih projekata, pre svih tunela koji treba da poveže Savu i Dunav, u koji će se ulaziti kod Starog savskog mosta i izlaziti negde u blizini Pančevačkog mosta. Tunel će biti proširen sa po dve saobraćajne trake i on bi trebalo da smanji opterećenje saobraćaja u centru Beograda za više od 14 odsto, što je ogroman pomak. Takođe, kao deo unutrašnjeg magistralnog prstena gradiće se i most preko Ade Huje, koji će omogućiti dalje povezivanje s Pančevačkim i Zrenjaninskim putem i dalje s Pupinovim mostom.
Značajno
Prema ocenama nadležnih, unutrašnji magistralni prsten jedna je od najznačajnijih saobraćajnica u gradu, kojom se nadomešćuju kapaciteti koji su već izgrađeni. Od značaja je i što su definisani delovi grada kuda će ići ova deonica. Kad se usvoji ovaj plan detaljne regulacije, on će omogućiti da se reše imovinsko-pravni odnosi, pre svih na delu unutrašnjeg magistralnog prstena od Ustaničke do Pančevačkog mosta.
Struka
PREDLOŽENA TRI REŠENJA
Dužina trećeg sektora unutrašnjeg magistralnog prstena je oko 2.500 metara i obuhvata površinu od 50 hektara. Raskrsnice koje predstavljaju kritične tačke i traže iznalaženje prihvatljivog saobraćajnog rešenja su Autokomanda i Šumice. Varijantna rešenja su predložena u saradnji sa opštinom Voždovac, Urbanističkim zavodom Beograda, Sekretarijatom za saobraćaj i glavnim gradskim urbanistom. Tri odabrana rešenja međusobno su slična u zoni Autokomande i prelaska magistralnog prstena preko auto-puta, a glavna razlika među rešenjima je u zoni Šumica, gde su iznad auto-puta predložene različite petlje.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore