OPREZ, UVODE SE RIGOROZNE MERE GSP: Evo šta Beograđani uskoro mogu da očekuju!
BEOGRAD - Čelnici grada najavili su rigoroznije mere kontrole u javnom gradskom prevozu.
Ovakve priče i ideje ciklično se ponavljaju na svakih godinu-dve, obično nailaze na odbojnost među putnicima, a do sada nijedna gradska vlast nije uspela da pronađe rešenje za bolju naplatu prevoza čime bi konačno bile smanjene subvencije iz budžeta.
I ovog puta se čini da nadležni nemaju na raspolaganju veliki izbor rešenja, te da je najrealnije da Beograđani za par meseci očekuju ulazak u autobuse, trolejbuse i tramvaje samo na prednja vrata ili uvođenje tolikog broja kontrolora-konduktera koji bi pokrili skoro sva vozila.
ULAZ NA PREDNJA VRATA
Gotovo u samom startu pravilo je ignorisano - putnici nisu birali vrata na koja su ulazili, a vozači su govorili da kontrola nije njihov posao. Angažovani su i asistenti u vozilima i na stanicama, ali ni oni nisu uspeli da se izbore sa putnicima... Mana mu je realna nemogućnost kontrole ulaska i izlaska i stvaranje gužvi.
UVOĐENJE KONDUKTERA
Kondukter podseća na obavezu plaćanja karte i ne kažnjava putnike, a zajedno sa vozačem on je i "domaćin" autobusa koji je na usluzi putnicima.
Uspešna primena ovog sistema zabeležena je u Nišu, problem je, međutim, što zahteva izuzetno veliki broj radnika. Ako imate 1.200 vozila. samo u dve smene potrebno vam je skoro 2.500 konduktera.
VEĆI BROJ KONTROLORA
Međutim, to bi zahtevalo angažovanje dodatnog broja kontrolora koji nisu zaposleni u "Apeksu".
KOMUNALCI – KONTROLORI
Za koju god varijantu da se nadležni odluče, njeno sprovođenje će skoro izvesno sačekati da prvo prođu – izbori.
FIRME KUPUJU „MARKICE“
Ova mera pokazala se odlično u periodu najveće krize za GSP. Međutim, ona znači i smanjenje mogućnosti izbora putnika. Neko do posla dolazi pešice, automobilom, taksijem, biciklom, minibus ekspresom, nekim drugim prevoznikom ili ima obezbeđen prevoz od strane firme.
RAMPE NA OKRETNICAMA
Uvođenje rampi za ulazak na stanicu se pokazalo kao veoma dobro u BG vozu. Ko nema validiranu karticu ne može ni da priđe vozu. Problem je, međutim, što se teško može primeniti „na otvorenom“. Eventualno bi mogla da se ogradi čitava okretnica ili da se uvedu nadstrešnice zatvorenog tipa.
(Blic/M.B.)
BONUS VIDEO:
Kurir TV: Građani se žale na velike račune za struju!
SUTRA U 13.30: Predsednik Vučić sa predsednicom Državnog zbora Slovenije Klakočar Zupančič