Ceo Pančevac otvoren za sva vozila
BEOGRAD - Ceo Pančevački most otvoren je u petak uveče, nešto pre 19 časova, za sva vozila, uz ograničenje do 30 kilometara na čas i dva ležeća policajca na delu mosta prema Beogradu.
Prethodno je zamenjeno ležište na jednom od stubova prilazne konstrukcije mosta. Radnici "Mostogradnje" vratili su kolovoz na projektovani nivo na prilaznoj konstrukciji Pančevačkog mosta, na desnoj obali Dunava, pri čemu su hidrauličnim presama podigli deo konstrukcije teške oko 600 tona.
Ukinuta je i zabrana saobraćaja za teška vozila od Pančeva ka Beogradu, s obzirom da su se do sinoć mogla kretati samo od 23 sata do pet ujutru narednog dana.
Potpuna sanacija stuba neposredno pred isključenje u ulicu Despota Stefana, prema rečima predstavnika nadzornog organa Puteva Srbije zaduženog za radove Milorada Karića, biće završena za mesec dana, kada će biti ukinuto i ograničenje brzine od 30 kilometera na sat, za pravac od Pančeva ka Beogradu.
Na tom delu su postavljena i dva "ležeća policajca". Tek nakon završetka potpune sanacije stuba znaće se koliko su radovi koštali.
Prilazna konstrukcija Pančevačkom mostu je izgrađena još 1964. godine, a projekat za njenu sanaciju je uradio Saobraćajni institut CIP. Konstrukcija Pančevačkog mosta je spala sa ležišta stuba, zbog čega je došlo do "denivelacije kolovoza za pet centimetara". Pančvački most je jedini most preko Dunava na teritoriji Beograda.
Prvobitni most je pušten u saobraćaj 1935. godine i nosio je ime kralja Petra Drugog. Pančevački most su gradila nemačka preduzeća "Siemens-Baunion GmbH" iz Berlina i firme "Deutsch-Luxemburgische Bergwerks- und Hütten-AG" iz Dortmunda i taj objekat je deo posleratnih reparacija Srbiji.
Prvobitno je trebalo da bude samo železnički most sa dva koloseka i konzolom za drumski saobraćaj.
Tokom Drugog svetskog rata most je srušila Jugoslovenska vojska, u noći između 10. i 11. aprila 1941, sa namerom da uspori napredovanje nacista.
Most je obnovljen 1946. godine, a prvi voz preko njega je prešao 7. novembra iste godine, dok je drumski deo pušten u saobraćaj za najznačajniji praznik ondašnje Jugoslavije 29. novembar.
Most ima po dve trake u oba pravca za drumski saobraćaj, a predviđen je i za dvosmerni železnički saobraćaj.
Sada na mostu postoji samo jedan železnicki kolosek, iako je drugi postojao nakon izgradnje, ali je kasnije demontiran.
Ukupna dužina mosta sa betonskim vijaduktom iznosi 1.526 metara, a glavna konstrukcija je duga 1.134 metra.
"DO 31. MARTA GRAĐANI ĆE VIDETI NAJŽEŠĆU BORBU PROTIV KORUPCIJE U POSLEDNJIH 24 GODINE" Vučić: Biće posebni mehanizmi, velike promene u narednih 100 dana