BEOGRAD - Skupština grada odlučila je danas da se linije gradskog prevoza na "potezu 500" povere privatnim prevoznicima, kroz projekat javno-privatnog partnerstva (JPP).

Reč je o linijama 503, 504, 511, 512, 521, 531, 532, 533, 534, 551, 552 i 553, kao i linijama 91 i 92, a predviđeno je da privatnici javni prevoz na tim linijama obavljaju u narednih deset godina.

U Sekretarijatu za javni prevoz najavili su ranije da je grad doneo odluku da je neophodno da se pokrene javno- privatno partnerstvo za određeni broj linija na "potezu 500", kako bi se prevoz putnika na tim linijama poverio privatnom sektoru.

Kako se navodi u obrazloženju odluke, neophodno je pokrenuti partnerstvo kako bi se u narednom periodu zadržao i unapredio kvalitet prevoza putnika.

Na projekat javno-privatnog partnerstva za javni prevoz na "potezu 500" dato je pozitivno mišljenje vladine Komisije za javno-privatno partnerstvo.

Odbornik DS Zoran Alimpić rekao je da je to treća ili četvrta takva odluka, te da smatra da se "polako kapaciteti GSP-a umanjuju" i da sve više privatnika preuzma linije, kao i da je pitanje da li je to strateško opredeljenje grada i da se postepeno pređe na privatne prevoznike i koliko u svemu tome učestvuje rukovodstvo GSP-a.

Obrazlažući odluku i odgovarajući Alimpiću, v.d. gradskog sektretara za javni prevoz Uglješa Mitrović rekao je da grad bez GSP-a ne može da funkcioniše i da to preduzeće ima najviše posla, ali da trenutno GSP nema kapacitet za te linije.

" Grad nema nameru da uništi GSP, niti da ga proda, tom preduzeću mora da se pomogne, jer ima strašno star fond vozila", rekao je Mitrović.

On je naznačio da se JPP pokazalo kao dobro rešenje u prevozu, a suština je da se GSP rastereti, da ga sačuvamo dok ne stane na noge.

Mitrović je dodao da se i od privatnih prevoznika očekuje da imaju klimu, brojace putnike, što i dobijaju, a što utiče da se poveća kvalitet javnog prevoza.

( Kurir.rs/Tanjug/Foto Dragan Kadić)