Nakon što je završena rekonstrukcija i pušten saobraćaj u Ruzveltovoj, na Slaviji, Bulevaru Oslobođenja, gradske vlasti su takođe najavile za narednu godinu sređivanje sledećih ulica - Kraljice Marije, Džordža Vašingtona, Cara Dušana, Kneza Miloša, ali i Karađorđeve ulice.

slavija2v.jpg
Beoinfo 

Uređenje Karađorđeve ulice počeće sledećeg leta, rekonstrukcija će imati dve faze, a radovi bi trebalo da traju oko 180 dana, najavio je glavni urbanista Milutin Folić.

Centar Beograda sa pešačkom zonom konačno se spušta na dve velike reke. Jedan koridor ide od Kalemegdana preko nove pasarele kod Beton hale. Drugi prilaz biće od Sava promenade preko rekonstruisane Karađorđeve ulice, naglasio je Folić.

"Počeli smo da je uređujemo tako što smo obnovili fasade. Sada hoćemo da sredimo kolovoz koji je pun rupa. Stara železnička pruga oko Kalemegdana biće izmeštena krajem 2018. godine. Železnički tunel će postati prostor za javne, kulturno-umetničke i komercijalne sadržaje", precizirao je Folić, prenosi Beoinfo.

Mračan park uz pristanište biće urađen po svetskim standardima, a mračna ulica od Brankovog mosta do Kalemegdana dobiće novo, jače javno osvetljenje. Tramvajske šine pomeraju se ka reci, kao i kompletna ulica.

karadjordjeva-ulica-printscreen-maps.jpg
Printscreen/Google Maps 

Planirano je da trotoari pored zgrada budu prošireni od četiri do pet metara, popločani granitnim pločama, kao i da se ožive lokali u prizemlju zgrada, koji su sada prazni. Na strani uz Kosančićev venac biće drvored. Baštice se popločavaju kamenim kockama, a grad će iz svojih sredstava nastaviti obnovu fasada.

"Šetalište uz Savu biće oslobođeno saobraćaja, proširiće se kapaciteti za dvotočkaše. Povezaćemo postojeće biciklističke staze na pristaništu sa onom koja treba da se izgradi duž Crnogorske ulice. Postavićemo nove klupe, dečje igralište, prostor za skulpture, a Spomenik lučkom radniku biće premešten na poziciju na kojoj će biti vidljiviji, u pravcu silaza sa velikih stepenica na reku", zaključio je Folić.

karadjordjeva-ulica2-printscreen-google-maps.jpg
Printscreen/Google Maps 

U skladu sa već usvojenim prostornim planom projekta "Beograd na vodi", desna saobraćajna traka, koja obilazi stub Brankovog mosta, postaće dvosmerna saobraćajnica produžena ka Savskom amfiteatru.

Uz rekonstrukciju Karađorđeve ulice obuhvaćeno je i uređenje javnih zelenih prostora uz reku. Projekat takođe obuhvata i uređenje platoa islred velikog stepeništa i njegovo dalje povezivanje sa Savskim šetalištem.

(Kurir.rs/Tanjug/Foto: Nebojša Mandić - Ilustracija)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

Gde si ti majstore polagao vozački ispit