BEOGRAD - Nakon što se na internetu i društvenim mrežama pojavio snimak kako se vozači sa Obrenovačkog puta, zbog radova na mostu, na Ostružničkoj petlji uključuju ka Surčinu polukružnim okretanjem u suprotnom smeru, na tom mestu dežura patrola saobraćajne policije, a Putevi Srbije su najavili da će postaviti barijere i mobilne ivičnjake kako bi onemogućili nepropisno skretanje.

Vozači umesto da idu do petlje Orlovača kako bi se okrenuli pokušavaju da se okrenu ka Surčinu i izbegnu kruženje od 16 kilometara.

0605marina-lopicic.jpg
Marina Lopičić 

Radovi na mostu bi trebalo da traju do 1. avgusta, rečeno je Tanjugu u Putevima Srbije.

Na tom delu Ostružničke petlje se prošle nedelje dogodila saobraćajna nesreća u kojoj je jedno lice poginulo upravo prilikom polukružnog okretanja.

Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić je rekao Tanjugu na Ostružničkoj petlji, da je takva situacija mogla da bude izbegnuta da se ta vozila na vreme preusmeravaju na alternativne pravce za uključivanje na obilaznicu ili stavljanjem privremenih semafora koji bi omogućili vozačima bezbedno skretanje.

Vujanić ističe da je veoma važno da na tom mestu zbog bezbednosti dežura saobraćajna policija, jer se ne može očekivati da svi vozači poštuju propise.

U Putevima Srbije navode da su, kako bi se sprečile sve eventualne saobraćajne nezgode, odmah pozvali Upravu Saobraćajne policije koja je na njihov zahtev na lice mesta poslala patrolu.

Od 28. juna na snazi je druga faza radova na uklapanju novoizgrađene leve kolovozne trake sa postojećom rampom na delu petlje Ostružnica na obilaznici.

saobracajna-policija-foto-dragana-udovicic.jpg
Dragana Udovičić 

Za saobraćaj je zatvorena rampa kojom se vozila koja dolaze iz Beograda i Obrenovca uključuju na obilaznicu oko Beograda u pravcu ka Surčinu.

Sva vozila se upućuju na petlju Orlovaca odakle se saobraćajnom signalizacijom mogu vratiti ka Surčinu i nastaviti dalje (petlje Orlovaca, Surčin, Beograd/Dobanovci ili Batajnica).

Kako je navedeno u pisanom odgovoru Puteva Srbije Tanjugu, saobraćajna signalizacija je postavljena shodno važećem projektu, na koji je dobijeno rešenje ministarstva i sve je urađeno prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima (41/2018) i Pravilniku o saobracajnoj signalizaciji ( 85/2017).

"Odmah smo na lice mesta poslali nadležnog saobraćajnog inženjera koji je proverio saobraćajnu signalizaciju i konstatovao da je sve postavljeno shodno važećem projektu, ali moramo naglasiti da većina učesnika u saobraćaju pravi prekršaj i ne poštuje postavljenu saobraćajnu signalizaciju dovodeći u opasnost kako sebe tako i sve ostale učesnike u saobraćaju".

Profesor Vujanić kaže da je trebalo blagovremeno odnosno daleko od te raskrsnice vozila preusmere na alternativni pravac kojim bi se uključili na obilaznicu u željenom smeru.

saobracajna-policija-nove-uniforme.jpg
Zorana Jevtić 

Dodaje da je drugo rešenje postavljanje semafora sa baterijskim napajanjem koji bi regulisani saobraćaj na tom mestu, kao i da saobraćajna policija treba da nadzire saobraćaj.

Vujanić je naglasio da je samo jedan izgubljeni život mnogo vredniji od toga da li će jedna patrola biti tu nekoliko dana.

"Nelogično je očekivati da će svi ljudi biti svesni i poštovati pravila iako je ovde jasno zabranjeno skretanje".

Vujanić ističe da nije trebalo potpuno zavarati deo Ostružničke petlje koji je zatvoren, kao i da vozači na vreme moraju biti obavešteni da kada prilaze tom mestu neće moći da se uključe na obilaznicu ka Surčinu.

On je ukazao i da bi trebalo putari, kada je već zatvoren saobraćaj na tom delu, da rade 24 sata dnevno kako bi se što pre završili radovi.

Kaže i da je obilaznica veoma opterećena teretnim saobraćajem.

Na Ostružničkoj petlji vozila sa Obrenovačkog puta mogu da se uključe na obilaznicu samo u smeru ka Orlovači i Bubanj potoku (istok), a ne ka Surčinu, Šidu i Novom Sadu (zapad).

(Kurir.rs/Tanjug)