BEOGRAD - Na Kalemegdanu su počela geološka ispitivanja tla, kao deo priprema za gradnju žičare koja će povezati Beogradsku tvrđavu sa parkom na novobeogradskom Ušću.

Trenutno se vrše istražni radovi koji su deo elaborata za potrebe plana detaljne regulacije, a nakon završetka ispitivanja planirano je raspisivanje tendera za izbor izvođača, objavio je Beobuild.

0610-beta-nenad-petrovic.jpg
Foto: Beta/nenad Petrović

Realizacija ovog projekta sve je izvesnija, a tender i dodeljivanje ugovora izvođaču najavljuje se za narednu godinu. Sama gradnja žičare trajala bi godinu i po dana, a projekat je zamišljen kao zajednička inicijativa Grada Beograda i JP Skijališta Srbije.

Kako se ovaj projekat uklapa u širu sliku, imajući u vidu da je reč o objektu u prostoru koji će u budućnosti obeležiti panoramu grada?
Naime, nedostatak komforne pešačke veze sprečavao je bližu funkcionalnu integraciju dve obale, kao i razvoj i širenje pešačkih sadržaja. Žičara koja je planirana nije samo veza dve obale reke, već ulazi nešto dublje u park i terminiše kod raskrsnice Bulevara Mihajla Pupina i Bulevara Nikole Tesle. Sa dužinom od oko 1.200 metara između polazne tačke na Kalemegdanu i stanice na Ušću, ova žičara zapravo prelazi relativno malu visinsku razliku od svega 30 metara.

usce-foto-nebojsa-mandic.jpg
Foto: Nebojša Mandić

To omogućava potpuno horizontalnu putanju na većem delu njene trase, a projektovani kapacitet je do 3.000 putnika na sat. Projektovani kapacitet moguće je ispuniti većim brojem manjih kabina ili manjim brojem većih. Manje kabine imaju kapacitet do 10 putnika, dok bi veće mogle da nose i 35 putnika po vožnji, ali još nije poznato koja će varijanta biti primenjena.

Jedna od stanica bila bi na Velikom šetalištu na Kalemegdanu. Planirana je i ukopana stanica, kojoj će se pristupati stepenicama sa vidikovca iznad tramvajske okretnice. Reč je o objektu većem od 800 m2 bruto površine. Stanica na Ušću je takođe veliki objekat sa više od 1.000 m2 bruto površine. Vožnja između Kalemegdana i Ušća trajaće malo duže od 3 minuta.

Ostaje da se vidi još koliko će vožnja novom žičarom koštati, ali prema analizama koje su vršene nije moguće ostvariti isplativost žičare kao dela sistema javnog prevoza. Vrednost celog projekta procenjuje se na oko 15 miliona evra.

(Kurir.rs/Beobuild/Foto: Beobuild)