I dalje je misterija šta je izazvalo stravičnu saobraćajnu nesreću koja se u subotu ujutru dogodila Slaviji, kada je autobus gradskog prevoza na liniji 47 udario u banderu.

U nesreći je teško povređen vozač autobusa, a samo pukom srećom u tom trenutku u vozilu nije bilo putnika.

Po jednoj varijanti, vozač autobusa, Avram Č. je doživeo infarkt posle čega je izgubio kontrolu nad vozilom. Po drugoj su za nesreću krivi vlažan kolovoz i neprilagođena brzina, a po trećoj jedan od najčešćih uzroka saobraćajnih nesreća u kojima učestvuju autobusi gradskog prevoza - ibertura, iberturaža ili nekontrolisano ubrzanje i povećavanje broja obrataja motora čak i iznad maksimuma.


Stručnjaci tvrde da se radi o klasičnom kvaru na dizel i turbo dizel motorima, ali koji su uglavnom vezani za vozila starije generacije, dok je autobus koji je učestvovao u nesreći bio skoro potpuno nov.

Međutim, kako kažu pojedini vozači koji svakodnevno prevoze Beograđane, ovakvi incidenti, ali sa manjim posledicama, poslednjih godina su se dešavali i na novijim autobusima.


- To je situacija u kojoj vozilo samo nabije obrtaje dok je u brzini, maksimalni gas. Ne može se kočiti ni nožnom, ni staničnom ni prakirnom kočnicom, ne može se automatski menjač prebaciti u "neutral", ne pomaže ni gašenje centralne sklopke, tzv. "pečurke". Jedino rešenje je smotati autobus u najbližu prepreku, jer, logično, što se duže kreće, ubrzanje je veće, i samim tim i šteta koju će takvo vozilo bez kontrole izazvati. Ako ste pažljivije pogledali fotografije sa lica mesta, na Slaviji, videli ste da uopšte nema tragova kočenja. Problem je što je tu iberturu jako teško dokazati - rekao je jedan od vozača zaposlen u Konzorcijumu privatnih prevoznika.

(Kurir.rs/Blic)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO: