Iako je građanima Beograda i prigradskih mesta svakog dana na raspolaganju 1.611 vozila gradskog prevoza, koja dnevno ostvare oko 2,6 miliona vožnji, stiče se utisak da to nije dovoljno kako bi se gužve u javnom prevozu smanjile.

Iz Sekretarijata za javni prevoz za Tanjug navode da je glavni razlog gužvi i nepolazaka vozila po redu vožnje nedostatak čak 200 vozača u JKP GSP "Beograd".

Trenutno na najopterećenijim linijama u gradu ne planiraju povećanje broja vozila, sve dok se, kažu, prvo ne poboljša postojeći red vožnje na svim linijama.

"Zbog nedostatka vozača, dešava se da prevoznici nisu u mogućnosti da krenu po planiranom redu vožnje. Kada se planirani polasci budu ostvarivali na visokom nivou, biće osnove da se razmatra povećanje plana", poručuju iz Sekretarijata.

Pored pomenutih 1. 611 vozila, u rezervi gradskog voznog parka ima još oko 160 vozila, a poslednja nabavka vozila za JKP GSP "Beograd" bila je od jula do oktobra 2017, kada je nabavljeno 30 zglobnih i 10 solo autobusa, navode iz Sekretarijata. Dodaju da privatni prevoznici redovno nabavljaju nova vozila i obnavljaju vozni park.

Na pitanje ima li potrebe za uvođenjem novih linija, iz Sekretarijata odgovaraju da se redovno prate potrebe putnika, te da će u zavisnosti od razvoja grada i raspoloživih sredstava biti modifikovane trase pojedinih linija ili biti uspostavljene nove. Trenutno u Beogradu postoji 170 gradskih linija.

(Kurir.rs/Tanjug)