Rekonstrukcija najvažnijih ulica u Beogradu i plan realizacije ovih projekata nalazi se u ozbiljnom kašnjenju, a čitava 2018. godina protekla je bez većih rekonstrukcija. Nakon što je sa dve godine kašnjenja nedavno pokrenuta rekonstrukcija Karađorđeve ulice, nedavno je stigla još jedna dobra vest.

Iako planiran još 2017. godine, konačno je raspisan i tender za jedan od najvećih planiranih projekata na obnovi gradske infrastrukture; rekonstrukciju ulica Kraljice Marije, 27. Marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana.

Međunarodni tender za izvođača na ovom 20 miliona evra vrednom projektu trajaće do 11. februara 2019. godine, nakon čega će se pristupiti izboru najpovoljnije ponude. U najboljem slučaju početak radova može se očekivati do sredine naredne godine.

Ovaj značajan projekat obuhvata osovinu četiri velika gradska bulevara, koji se zajedno protežu u dužini od 2.943 metra, pokrivajući saobraćajnu površinu od 60.000m2. Da bi se umanjili negativni efekti koji nastaju zbog izvođenja obimnih radova, saobraćajnica će biti podeljena u šest deonica, gde će biti moguće izvoditi radove na samo dve deonice istovremeno:

* Deonica 1: deo između Ruzveltove i Ulice Starine Novaka – dužina 517m/rok 65 dana

* Deonica 2: deo između Ulice Starine Novaka i Takovske – dužina 435m/rok 65 dana

* Deonica 3: deo između Takovske ulice i Bulevara despota Stefana – dužina 425m/rok 70 dana

* Deonica 4: deo između Bulevara despota Stefana i Francuske ulice – dužina 446m/rok 70 dana

* Deonica 5: deo između Francuske i Ulice kralja Petra – dužina 615m/rok 65 dana

* Deonica 6: deo između Ulice kralja Petra i Ulice Tadeuša Košćuškog - dužina 462m/rok 65 dana

Prema prvobitnom planu izvođenja projekat bi započeli na deonicama 3 i 4, zatim bi usledili radovi na deonicama 2 i 5, da bi u poslednjoj fazi bile rekonstruisane deonice 6 i 1. Predviđen rok za rekonstrukciju cele dužine iznosiće 200 dana u tri faze od uvođenja izvođača u posao.

Radi se o temeljnoj rekonstrukciji, koja će obuhvatiti potpunu obnovu kolovoza, tramvajskih niša i tortoara, rekonstrukciju kontaktne mreže, javnog osvetljenja i saobraćajne signalizacije, kao i zamenu svih podzemnih instalacija.

Investitor je Grad Beograd, preko Sekretarijata za investicije, a projekat će biti finansiran kreditima međunarodnih finansijskih institucija, pre svega Evropske banke za obnovu i razvoj.

(Kurir.rs/Beobuild)