BEOGRAD - Gradski sekretar za investicije Luka Petrović najavio je predstojeće veće radove na rekonstrukciji i uređenju saobraćajnica u centralnoj gradskoj zoni.

Kako je precizirao, reč je o ulicama Kralice Marije, 27. marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana, tačnije na potezu od Ruzveltove do Ulice Tadeuša Košćuška, u dužini od skoro tri kilometra, uključujući i raskrsnicu Cara Dušana - Tadeuša Košćuška i uređenje platoa u zoni raskrsnice ulica Džordža Vašingtona i Palmotićeve.

"Projekat rekonstrukcije i uređenja saobraćajnice obuhvata saobraćajne površine, komunalnu infrastrukturu, tramvajske koloseke i kontaktnu mrežu. Predviđena je i kompletna rekonstrukcija svih instalacija - elektroenergetske, vodovodne, kišne kanalizacije, te saobraćajne signalizacije. Na svim raskrsnicama biće postavljene kamere za video monitoring", naveo je Petrović.

Planirana je, kaže, i nova kontaktna mreža, novi stubovi kontaktne mreže predviđeni su i za postavljanje svetiljki javnog osvetljenja, na svakom stubu po dve, a nova rasveta je LED.

I na platou u Palmotićevoj ulici predviđena je ambijentalna rasveta, naveo je.

Projektom ozelenjavanja zaštićena su postojeća stabla, a drvoredi će biti dopunjeni na mestima gde su sadna mesta bila prazna. Predviđeno je i zaštitno oivičenje sadnih jama, odnosno otvora za stabla u zastoru, sa dva niza granitne kocke, radi dodatnog osiguranja od vozila, u zoni parking prostora, dodao je Petrović.

Kad je reč o saobraćajnoj signalizaciji, 21 raskrsnica je semaforizovana. Semaforska signalizacija će raditi u adaptibilnom režimu rada svetlosnih signala.

Trotoari i pešački prelazi projektovani su u skladu sa Pravilnikom o tehničkim standardima planiranja, projektovanja i izgradnje objekta, kojima se osigurava nesmetano kretanje i pristup osobama sa invaliditetom, deci i starim osobama.

Na mestima za parkiranje vozila koje koriste osobe sa invaliditetom, izlaz je obezbeđen spuštanjem rampe, a ukupan broj parking mesta je 21. Na trotoarskim površinama projektovane su staze za slabovide, od kamenih

taktilnih ploča.

Završni sloj na trotoaru i parkingu rađen je od kamenih ploča i kamenih ivičnjaka za oivičenje.

" Predviđeno je da ukupno trajanje radova iznosi dvesta dana, a radiće se po deonicama, uz izmene režima saobraćaja ili zatvaranje. Deonice su sledeće: 1. Ruzveltova - Starine Novaka, 2. Starine Novaka - Takovska, 3. Takovska - Bulevar despota Stefana, 4. Bulevar despota Stefana - Francuska, 5. Francuska - Kral?a Petra i 6. Kral?a Petra - Tadeuša Košćuška", istakao je Petrović.

Radovi se izvode istovremeno na po dve deonice po sledećem redosledu: prvo, deonica 3 i 4 (predviđen rok 70 dana), drugo, deonica 2 i 5 (65 dana) i treće, deonica 1 i 6 (65 dana). Pojedine deonice na kojim se izvode radovi biće potpuno zatvorene za saobraćaj, osim raskrsnica Takovska, Bulevar despota Stefana, Francuska, Dobračina i Kralja Petra.

One će biti zatvorene znatno kraće od deonice kojoj pripadaju, s obzirom da će se koloseci u raskrsnicama postavljati u prefabrikovanim betonskim pločama, čime se postiže brži završetak radova na njihovoj rekonstrukciji, pojasnio je Petrović.

Izvođač radova je grupa ponuđača koju čine Colas Rail, Francuska - nosilac posla, i Energoprojekt-niskogradnja A.D., Beograd - član grupe ponuđača, saopštio je Gradski sekretarijat za informisanje.

(Kurir.rs/Tanjug/Foto: Ilustracija)