Saobraćajne gužve u centru Beograda postale su gotovo svakodnevica svih građana i gostiju prestonice, međutim, tim mukama uskoro dolazi kraj, jer će Dunavska i Savska padina, ispod centra grada i Terazijskog grebena, uskoro biti povezane najsavremenijim tunelom, ekskluzivno otkriva Kurir.

1050-ana-paunkovic-4.jpg
Ana Paunković 

Tunel, čija izgradnja bi trebalo da počne već sledeće godine, imaće dva ulazno-izlazna portala, u Ulici Gavrila Principa i Bulevaru Despota Stefana, biće dugačak dva kilometra i centralno gradsko jezgro će rasteretiti od saobraćaja za čak 14 odsto!

1015-img20190514wa0001.jpg
Kurir 

Glavni gradski urbanista Marko Stojčić otkriva za Kurir da su najopterećenije saobraćajnice u gradu trenutno upravo te koje povezuju Dunavski i Savski amfiteatar, ali da najveći broj vozača koristi ove putne pravce isključivo za tranzit.

1070-despota-stefana.jpg
Kurir 
1014-img20190514wa0000.jpg
Kurir.rs 

- To su pravci: Kneza Miloša - Takovska, Brankova - Terazijski tunel - Dečanska - Despota Stefana, a planiranje tunela ispod Terazijskog grebena jedini je pravi odgovor za smanjenje saobraćajne gužve na ovim opterećenim pravcima. Zovemo ga Savski tunel i pružaće se od novog Savskog mosta, koji će biti na mestu Starog tramvajskog, a zatim će ispod centralne gradske zone izlaziti u ulicu Despota Stefana. Njegova uloga je veoma velika i to je jedan od najvećih projekata koje smo uradili u poslednjih 40 godina na rasterećenju saobraćaja - kaže Stojčić i dodaje da će ovaj tunel po važnosti biti u rangu mosta Gazele, ali i da će cela ta gradska zona tek sa Savskim tunelom doživeti potpunu transformaciju:

1050-ana-paunkovic-1.jpg
Ana Paunković 

- Planirane su dve tunelske cevi od po 2 km, s portalima u Ulici Gavrila Principa, u zoni Ekonomskog fakulteta, odnosno Bulevaru Despota Stefana u pravcu Pančevačkog mosta, u zoni PU za Grad Beograd. Oko ovog ulaznog portala se planiraju po dve saobraćajne trake koje zaobilaze portal sa obe strane. Poseban izazov u građevinsko-tehnološkom smislu je izgradnja zaštitnog pojasa iznad ulaza u Gavrila Principa, koji se proteže do Ulice kraljice Natalije i Terazijske terase, a kako bi se sačuvao najveći broj postojećih objekata. Uklonićemo svega nekoliko manjih objekata u zoni ulaznog portala u tunel, a ti objekti već 70 godina svakako nije ni trebalo da budu tu, i izgled grada neće biti narušen - kaže glavni gradski arhitekta.
Prema rečima Stojčića, zahvaljujući ovom tunelu, prosečna brzina putovanja u celom gradu biće povećana za 10 odsto, dok bi se ukupno vreme putovanja smanjilo za 10 odsto.

1050-ana-paunkovic-3.jpg
Ana Paunković 

Marko Stojčić
Tunelom smanjujemo zagađenje u gradu

Glavni gradski arhitekta Marko Stojčić podseća da se u Beogradu svake godine registruje 11.500 novih automobila i da srpska prestonica zauzima 10. mesto na neslavnoj listi najzagađenijih gradova sveta.
- Istraživanje pokazuje da će se realizacijom ovog projekta emisija ugljen-monoksida u centralnom gradskom jezgru smanjiti za devet odsto, što je uveliko najveći doprinos u osnaživanju globalnog odgovora na pretnje izazvane klimatskim promenama, a uvažavajući održivi razvoj. Ovim projektom nećemo samo rasteretiti saobraćaj i uštedeti ljudima i vreme i gorivo već ćemo čuvati i njihovo zdravlje - kaže Stojčić za Kurir.

Brojke

  • 2 km biće dugačak Savski tunel
  • 2 tunelske cevi imaće ovaj projekat
  • 2 ulazno-izlazna portala imaće tunel
  • 40 metara će biti najveća dubina tunela ispod Terazija
  • 3.020 automobila svakog sata prođe ovim putnim pravcima
  • 10 odsto će se smanjiti ukupno vreme putovanja
  • 14 odsto će se rasteretiti centralno gradsko jezgro od saobraćaja
  • 30 decibela biće smanjenje buke zahvaljujući tunelu
  • 9 odsto manje zagađenje biće u gradu
  • 95 miliona evra koštaće izgradnja tunela
  • 600.000 automobila registrovano je u Beogradu
  • 11.500 vozila više ima svake godine u prestonici

Tunel će povezivati Savsku i Dunavsku padinu
Ulazni i izlazni portali:
- u Ulici Gavrila Principa, u zoni Ekonomskog fakulteta
- Bulevar Despota Stefana u pravcu Pančevačkog mosta, u zoni Policijske uprave za grad Beograd

(Jelena Pronić/Kurir.rs)