DVA TUNELA POD BEOGRADOM! Evo gde će biti ulaz i izlaz PODZEMNOG KORIDORA grada! Gradski urbanista otkriva za Kurir novi plan saobraćaja prestonice!
Saobraćajne gužve u centru Beograda postale su gotovo svakodnevica svih građana i gostiju prestonice, međutim, tim mukama uskoro dolazi kraj, jer će Dunavska i Savska padina, ispod centra grada i Terazijskog grebena, uskoro biti povezane najsavremenijim tunelom, ekskluzivno otkriva Kurir.
Tunel, čija izgradnja bi trebalo da počne već sledeće godine, imaće dva ulazno-izlazna portala, u Ulici Gavrila Principa i Bulevaru Despota Stefana, biće dugačak dva kilometra i centralno gradsko jezgro će rasteretiti od saobraćaja za čak 14 odsto!
Glavni gradski urbanista Marko Stojčić otkriva za Kurir da su najopterećenije saobraćajnice u gradu trenutno upravo te koje povezuju Dunavski i Savski amfiteatar, ali da najveći broj vozača koristi ove putne pravce isključivo za tranzit.
- To su pravci: Kneza Miloša - Takovska, Brankova - Terazijski tunel - Dečanska - Despota Stefana, a planiranje tunela ispod Terazijskog grebena jedini je pravi odgovor za smanjenje saobraćajne gužve na ovim opterećenim pravcima. Zovemo ga Savski tunel i pružaće se od novog Savskog mosta, koji će biti na mestu Starog tramvajskog, a zatim će ispod centralne gradske zone izlaziti u ulicu Despota Stefana. Njegova uloga je veoma velika i to je jedan od najvećih projekata koje smo uradili u poslednjih 40 godina na rasterećenju saobraćaja - kaže Stojčić i dodaje da će ovaj tunel po važnosti biti u rangu mosta Gazele, ali i da će cela ta gradska zona tek sa Savskim tunelom doživeti potpunu transformaciju:
- Planirane su dve tunelske cevi od po 2 km, s portalima u Ulici Gavrila Principa, u zoni Ekonomskog fakulteta, odnosno Bulevaru Despota Stefana u pravcu Pančevačkog mosta, u zoni PU za Grad Beograd. Oko ovog ulaznog portala se planiraju po dve saobraćajne trake koje zaobilaze portal sa obe strane. Poseban izazov u građevinsko-tehnološkom smislu je izgradnja zaštitnog pojasa iznad ulaza u Gavrila Principa, koji se proteže do Ulice kraljice Natalije i Terazijske terase, a kako bi se sačuvao najveći broj postojećih objekata. Uklonićemo svega nekoliko manjih objekata u zoni ulaznog portala u tunel, a ti objekti već 70 godina svakako nije ni trebalo da budu tu, i izgled grada neće biti narušen - kaže glavni gradski arhitekta.
Prema rečima Stojčića, zahvaljujući ovom tunelu, prosečna brzina putovanja u celom gradu biće povećana za 10 odsto, dok bi se ukupno vreme putovanja smanjilo za 10 odsto.
Brojke
- 2 km biće dugačak Savski tunel
- 2 tunelske cevi imaće ovaj projekat
- 2 ulazno-izlazna portala imaće tunel
- 40 metara će biti najveća dubina tunela ispod Terazija
- 3.020 automobila svakog sata prođe ovim putnim pravcima
- 10 odsto će se smanjiti ukupno vreme putovanja
- 14 odsto će se rasteretiti centralno gradsko jezgro od saobraćaja
- 30 decibela biće smanjenje buke zahvaljujući tunelu
- 9 odsto manje zagađenje biće u gradu
- 95 miliona evra koštaće izgradnja tunela
- 600.000 automobila registrovano je u Beogradu
- 11.500 vozila više ima svake godine u prestonici
(Jelena Pronić/Kurir.rs)
"VIDE DA SRBIJA NAPREDUJE BRŽE OD NJIH" Predsednik Vučić o napadima iz Zagreba: "Srećan sam što mi nemamo tu vrstu frustracije i kompleksa kako oni imaju prema"