Francuska kompanija Egis, prema Ugovoru sa Gradom Beogradom, završila je Generalni projekat i Prethodnu studiju opravdanosti za Metro linije 1 i 2 Beograda.

Kako prenosi eKapija, finalni izveštaj je prihvatila gradska Komisija za sprovođenje te faze projekta.

Prema njegovim rečima senior inženjera mostogradnje i građevinarstva u toj francuskoj kompaniji Gorana Tadića usvojene su sledeće trase: Linija 1, Železnik - Mirijevo, dužine 21,3 km, sa 23 stanice i Linija 2, Železnička stanica Zemun - Mirijevo, dužine 19,2 km, sa 20 stanica.

"Uglavnom je predviđena podzemna trasa, sem u Makiškom polju, gde bi trasa Linije 1 bila na nasipu prosečne visine dva metara. Dve linije se ukrštaju i imaju denivelisane podzemne stanice na Savskom Trgu, gde je omogućen prelaz putnika sa jedne na drugu. U Mirijevu su planirane paralelne stanice za obe linije. Predviđen je tunel ispod Save za Liniju 2. Deo Linije 2 na Novom Beogradu je moguće izgraditi i na vijaduktu" navodi Tadić.

U prvoj fazi radova bi se, kaže, verovatno gradio deo Linije 1 od Železnika do Karaburme.

Gradnja metroa počeće u Železniku, prve dve linije ukrstiće se na Savskom trgu i u Mirijevu, trasa ka Novom Beogradu ići će kroz tunel ispod Save, a prvu vožnju mogli bismo da očekujemo 2025. godine.

Stanko Kantar, direktor JKP “Beogradski voz i metro” kaže da će i u metrou važiti "Bus plus" kartice.

"Metro će biti u sistemu naplate prevoza, cene pojedinačnih i pretplatnih karata će biti skuplje, ali to sigurno neće biti neko dramatično povećanje", zaključuje prvi čovek JKP “Beogradski metro i voz”.

Portal eKapija podseća da je Vlada Srbije nedavno formirala Radnu grupu za realizaciju projekta "Izgradnja beogradskog metroa", čiji je zadatak da s kineskom kompanijom Power Construction Corporation of China (POWERCHINA) pripremi prihvatljiva tehnička, komercijalna i finansijska rešenja za realizaciju tog projekta.

Krajem decembra 2018. godine, navodi eKapija, odlukom skupštine Grada Beograda osnovano je preduzeće za izgradnju metroa, a zamenik gradonačelnika Goran Vesić tada je izjavio da će ukupna vrednost radova iznositi 3,6 mijarde evra, od čega će prva faza koštati 1,3 milijarde evra.

(Kurir.rs/Tanjug/Blic)