Stravičan udes motocikla i automobila u petak uveče, u kome je poginuo Daniel V. (29) a dve osobe su teško povređene, koji se dogodio na obilaznici Pupinov most - Ovča, poslednji je u nizu saobraćajnih nesreća na tom mostu i oko njega.

Do ove nesreće došlo je kada je Daniel prednjim točkom motora zakačio ivičnjak neosvetljenog puta, izgubio kontrolu, udario u banderu, a preko njegovog tela prešao je automobil...

Zbog lopova koji redovno pljačkaju trafostanice koje snabdevaju strujom rasvetu i saobraćajnu signalizaciju, deo obilaznice od Pupinovog mosta ka Pančevačkom i Zrenjaninskom putu je godinama u mraku, a nedostaje i zaštitna ograda između traka. U Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda rečeno je da su radovi na rekonstrukciji trafostanica već počeli, kao i da će Pupinov most osvetljenje dobiti na jesen. Ipak, stručnjaci upozoravaju da se ovaj gorući problem mora rešiti što pre kako bi se sačuvali životi!

pupinov-most.jpg
Stefan Jokić 

Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže za Kurir da bezbednost ne trpi odlaganja.

- Taj put periodično nema osvetljenje već dve godine. Šta su čekali do sada? To je sjajna saobraćajnica u koju je mnogo investirano, ali šta nam to znači ako je ne održavamo kako treba? Užasno je što neko krade, ali ne treba građani i bezbednost saobraćaja da trpe posledice toga. Takođe, pitanje je šta i kada se poprave trafostanice, da li će raditi nekoliko dana pa će neko ponovo pokrasti opremu? Važno je preduzeti mere da se to obezbedi na odgovarajući način, a da lopovi budu kažnjeni - kaže Okanović i dodaje da hitno moraju i da se urade ograde između kolovoznih traka.

S njim se slaže i Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta, koji kaže da je prioritet da saobraćajnica bude opskrbljena zaštitnim ogradama, svim odgovarajućim znacima i signalizacijom, a put bez rupa.

- Dodatan problem za bezbednost ovde predstavlja i ograničenje brzine od 50 kilometra na čas zbog nedostatka zaštitnih ograda. Struka se odavno složila da ograničenje na takvom putu treba da bude 80 ili 100. U praksi, neko poštuje to ograničenje, dok neko drugi vozi 150 na sat, pa je to vrlo opasno. Hajde da to napokon promenimo - kaže Vujanić za Kurir.

Pupinov most, koga je narod nekada zvao "kineskim", povezuje Zemun i Borču preko Dunava, a kada je otvoren 2014. godine, postao je prvi beogradski most preko Dunava koji je izgrađen nakon 79 godina.

Direkcija
Kraj radova na jesen

- U toku je realizacija ugovora o sanaciji trafostanica na saobraćajnici Severna tangenta. Radovi će biti završeni na jesen, posle čega će biti uspostavljeno javno osvetljenje na saobraćajnici, a Grad Beograd će trafostanice predati odgovarajućem gradskom, odnosno republičkom upravljaču puta - navedeno je u odgovoru Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Brojke

  • 50 km/h je ograničenje brzine na Pupunovom mostu
  • 27,4 miliona će koštati sanacija osam trafostanica
  • 11 trafostanica je obijeno od otvaranja
  • 250 miliona dolara je bila ukupna vrednost mosta sa pristupnim saobraćajnicama
  • 3 saobraćajne trake u oba smera ima most

(Kurir.rs/Jelena Pronić)