OVAKO RADI PREVOZ U VREME POLICIJSKOG ČASA: U GSP samo s radnim nalogom
Uto, 24.03.2020. 7:53h → Pon, 23.03.2020. 22:22h
2
Do posla: Autobusi kreću na svakih 15 minuta, od 5.30 do 8 sati ujutro i od 17.30 do 20 časova, a mogu da uđu samo zaposleni sa overenim radnim nalogom i plaćenom bus-plus kartom
Svi Beograđani koji zbog potreba proizvodnog procesa moraju da se kreću posle 17 sati mogu da koriste koridorske linije koje je uvelo Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd“, a u vozila se ulazi uz overeni radni nalog preduzeća i plaćenu bus-plus kartu, dok je za zdravstvene radnike, čiji rad je neophodan u borbi protiv koronavirusa, dovoljno da pri ulasku u vozila pokažu licencu za rad.
Foto: Beta/Beoinfo
Suzbijanje zloupotreba
Prema rečima Nikole Nikodijevića, predsednika Skupštine grada Beograda, radne naloge zaposlenima izdaju poslodavci kojima je odobren rad u periodu ograničenog kretanja, od 17 sati uveče do 5 časova ujutro, i to su isti oni nalozi koje MUP traži kao dokaz da je dozvoljeno i neophodno kretanje određenih radnika tokom policijskog časa. - Za svaki novi dan potreban je novi radni nalog i to je jedini način da na najmanju moguću meru svedemo eventualne zloupotrebe tokom ograničenog kretanja - kaže Nikodijević.
Pokriveni svi pravci
On navodi da su sa 32 koridorske linije GSP „Beograd“ pokriveni svi pravci u Beogradu i da svaki radnik, uz presedanja, može stići do svog radnog mesta. Istovremeno, „Lasta“ je uvela sedam prigradskih polazaka. - Angažovano je 400 autobusa, oko 300 zglobnih i 100 solo. Oni prevoze radnike od 5.30 do 8 sati ujutro, s polascima na svakih 15 minuta, kao i od 17.30 do 20 časova. Prema povratnim informacijama koje budu stizale od vozača, napravićemo korekcije i na linije gde su potrebni veći autobusi slati zglobne, a na one gde se pokaže da su potrebe manje ići će solo autobusi - priča Nikodijević. Prema njegovim rečima, juče je u svim vozilima popunjenost bila oko 20 odsto kapaciteta, što je u skladu s propisanim merama opreza zbog koronavirusa, odnosno može se održati bezbedna udaljenost između putnika. - Autobusi se tokom noći kompletno dezinfikuju, a vozači posle svakog turnusa na okretnici dodatno dezinfikuju držače za ruke i unutrašnjost vozila - uverava Nikodijević.
Prigradske linije „Laste“
IZ SEDAM OPŠTINA DO PET BOLNICA
„Lasta“ i „Lastra“ su uvele polaske iz sedam prigradskih opština do pet velikih bolnica u Beogradu. Autobusi će prevoziti zaposlene u zdravstvenim ustanovama, Gradskoj upravi i javnim komunalnim preduzećima iz Mladenovca, Sopota, Barajeva, Lazarevca, Surčina, Obrenovca i Grocke do Kliničkog centra Srbije, KBC „Zvezdara“, KBC „Zemun“, KBC „Bežanijska kosa“ i KBC „Dragiša Mišović“.
Koridorske linije GSP
L1: Karaburma - Bežanijska kosa
L2: Konjarnik - Zemun polje
L3: Zemun (Bačka) - Medaković 3
L4: Karaburma - Vidikovac
L5; Karaburma - Kumodraž 2
L6: Dorćol - Braće Jerković
L7: Trg Republike - Mirijevo 4
L8: Studentski trg - Medaković 3
L9: Slavija - Konjarnik
L10: Pančevački most - Kumodraž
L11: Pančevački most - Kneževac
L12: Banjica 2 - Zvezdara (Čingrijina)
L13: Zemun (Novi grad) - Blok 44
L14: Slavija - Resnik
L15: Ustanička - Banovo brdo
L16: Mirijevo - Stari Železnik
L17: Zeleni venac - Petlovo brdo
L18: Zvezdara 2 - Bežanijska kosa
L20: Novi Beograd (Blok 45) - Nova Pazova
L21: Banjica 2 - Zemun (Novi grad)
L22: Banovo brdo - Borča
L23: Zemun (Kej oslobođenja) - Novi Železnik
L24: Vidikovac - Novi Beograd (M. Marić)
L25: Borča - Novi Beograd (Blok 45)
L26: Omladinski stadion - Padinska skela
L27: Omladinski stadion - Pančevo
L28: Vukov spomenik - Veliko selo
L29: Slavija - Begaljica
L30: Slavija - Glumčevo brdo
L31: Admirala Geprata - Velika Moštanica
L 32: Admirala Geprata - Surčin Progar
L 33: Novi Beograd (Paviljoni) - Busije
Procedura za poslodavce
1 Prijava MUP svih zaposlenih koji imaju radnu obavezu za vreme policijskog časa, nakon čega MUP izdaje dozvolu
2 Obraćanje svojoj opštini/gradu sa iskazanom i obrazloženom potrebom za prevozom svojih zaposlenih, u cilju dobijanja dozvole
3 Opština/Grad se obraća Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (MGSI) sa zahtevom za dobijanje prethodne saglasnosti
4 Ova, prethodna saglasnost MGSI se može izdati uz uslov da privredni subjekt koji će obavljati prevoz putnika dobije dozvolu za vozača od MUP za kretanje u vreme policijskog časa i obavesti ih o odobrenoj ruti prevoza i terminima
5 Prevoznik se preko Ministarstva privrede obraća MUP i ako dobiju dozvolu za kretanje u vreme policijskog časa, može da organizuje prevoz
Posebni polasci
PREVOZ VAN „KORIDORA“
Nikodijević ističe da Grad omogućava privrednicima koji imaju specifične zahteve za dodatnim prevozom, van koridorskih linija, da sa GSP „Beograd“ ugovore prevoz svojih radnika po posebnim uslovima. Zahtevi se dostavljaju na imejl adresu Sekretarijata za javni prevoz - javniprevoz.covidbeograd.gov.rs. Oni na taj mejl treba da dostave podatke o ukupnom broju osoba za koje je neophodno obezbediti prevoz i podatke o vremenskom intervalu u kom će se obavljati radni proces, spisak adresa zaposlenih po opštinama i mesto rada, zahtev i njegovo obrazloženje. Poslodavci su dužni da za prijavljene zaposlene uplate bus-plus za tekući mesec, kao i da obezbede radne naloge posebno za svaki dan.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore