Splavovi ugrožavaju bezbednost gostiju jer nemaju protivpožarne sisteme, opšte alarme, prekidače, mostove ali 10 njih nesmetano radi iako im je ministarstvo to zabranilo

Splavovi „Cunami haus“ uporno nastavljaju s radom i održavanjem žurki uprkos zabranama korišćenja koje im je izdalo Ministarstvo građevinarstva i saobraćaja i nisu prošli tehničke preglede, a Kurir je došao u posed dokumentacije koja crno na belo dokazuje da ovi objekti ugrožavaju bezbednost gostiju jer, između ostalog, nemaju sisteme za gašenje požara, pomoćne motore, opšte alarme, radio-vezu, plutaju na burućima umesto na platformama, dok pojedini nemaju čak ni prekidače za isključenje struje, rasvetu, ali ni mostove ni stepenice!

Uprava za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu je tokom 2019. dala niz izveštaja o osnovnom pregledu plutajućih objekata „Cunami haus“, gde je utvrđeno pregršt nepravilnosti, a vlasniku Aleksandru Zupcu su izdata uputstava da ih otkloni. Možda i najviše nepravilnosti otkriveno je na objektu „Cunami haus 2“, čija je registracija istekla još u aprilu 2019. i od onda ne postoji trag o podnetom ponovnom zahtevu za tehnički pregled.

0850-cunami-dokumenti-1.jpg
Printscreen 

- Otkriveno je da nedostaju tankovi i nepropusne pregrade, kao i platforma za splav, ali i uređaji za rukovanje teretom, pomoćni motor, uređaji i instrumenti za upravljačku kontrolu, osvetljenje, elektromotori bitnih službi, opšti alarm i unutrašnje veze. Nedostaje sistem za gašenje i dojavu požara, ali čak i most, lestve, stepenice i prolazi! Za ovaj splav je data naredba se izvade i uklone sva burad iz noseće konstrukcije pontona, da se ugradi glavni prekidač za isključenje struje, da se označe osigurači i ispišu strujni krugovi - navodi se u zapisniku o tehničkom nadzoru obavljenom 28. marta 2019.

0850-cunami-dokumenti-3.jpg
Printscreen 

Slična situacija zatečena je na splavu „Cunami 11“ na pregledima 1. novembra 2019. i 17. decembra 2019, kada je ustanovljeno da ni ovaj objekat nema platformu, pomoćne motore, elektromotore i instrumente za upravnu kontrolu, cevovode i pripadajuću armaturu. Najstrašnije je što ni ovaj splav nije imao sistem za gašenje ili dojavu požara, pa čak ni radio-uređaje.

- Vlasniku je naređeno da dostavi priznanicu iz ovlašćene radionice u kojoj je izrađen objekat, proračun stabiliteta za oštećeni i neoštećeni deo, proračun nosivosti pristupnog mosta, ateste negorivosti za drvene materijale, ali takođe da postavi gabaritna svetla na ivicama objekta do vode - navedeno je u zapisniku Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu.

I splav „Cunami ruf top“ imao je većinu sličnih nepravilnosti kao i ova dva splava, a nedostajali su mu i atesti za ugrađeni čelik i cevi, pa čak i ograda na stepenicama.

collage.jpg
Screenshot 

SAMO NEKI OD UTVRĐENIH TEHNIČKIH NEDOSTATAKA SPLAVOVA „CUNAMI“

  • nemaju sisteme za gašenje ili prijavu požara
  • pomoćne motore
  • elektromotore bitnih službi
  • opšte alarme
  • instrumente za upravnu kontrolu
  • cevovode i pirpadajuću armaturu
  • radio-vezu
  • rasvetu
  • prekidače za isključenje struje
  • mostove, stepenice, ograde, prolaze
  • plutaju na burićima umesto na platformama

ALEKSANDAR ZUBAC

Pretnje i laži

foto: Printscreen/ Instagram

Podsetimo, Kurir je još pre nekoliko dana otkrio da 10 od 11 splavova „Cunami“ nisu prošli tehničke preglede, a samim tim ni svedočanstva o sposobnosti za plutanje, zbog čega im je Ministarstvo građevinarstva zabranilo rad.

- Jedini splav koji ima izvršen tehnički pregled jeste „Cunami“ sa registarskom oznakom BG-P-665B, koja ističe 26. septembra 2020, a koji vlasnik koristi za potrebe svoje kancelarije - kazali su za Kurir u Ministarstvu građevinarstva. Vlasnik Aleksandar Zubac se zatim napokon javio Kuriru preteći i vređajući našu novinarku rečima da smo „ovce“, ali i tvrdnjama da ima svu potrebnu dokumentaciju i da zapravo poseduje samo jedan splav koji je podeljen na četiri dela, zaboravivši da na sopstvenom sajtu reklamira čak 14 odvojenih objekata.

Kurir.rs/ Jelena Pronić Foto: Kurir TV