Dva meseca pošto je iz Starog dvora stigla najava da će grad obezbediti novac za subvencionisanje kupovine bicikala domaćih proizvođača, a sve kako bi se u prestonici koliko-toliko popularizovao taj vid saobraćaja, rebalansom budžeta izdvojeno je 10 miliona dinara u te namene.

U 2021. godini na takvu finansijsku pomoć za kupovinu dvotočkaša moći će da računa 2.000 Beograđana.

Kako su u aprilu naglasili gradski čelnici, od jula će početi prijavljivanje za subvencije od po 5.000 dinara za kupovinu bicikala, a njih će dobiti građani koji se najbrže prijave.

Ubrzo pošto su iz grada najavili tu novinu reagovali su i ljubitelji ove vrste dvotočkaša. Zoran Bukvić iz Udruženja građana "Ulice za bicikliste" tada je ocenio da je ovo svakako dobar potez i da ga treba podržati bez obzira na to što iznos subvencije, kako je dodao, nije bogzna kakav.

Podsetio je i da su tu meru biciklisti tražili još prošle godine između mnogih drugih stvari koje su zahevali. Bukvić je pojasnio i da, kada je reč o domaćim proizvođačima bicikala, svakako postoji konkurencija.

- Većina delova nabavlja se iz inostranstva pa se onda ovde sklapaju. Prosečan gradski bicikl, koji nije boznašta, ali je funkcionalan, košta između 20.000 i 24.000 dinara. Lagani sportski planinski, kvalitetni sa visokim stepenom prenosa i sa dosta brzina su i do nekoliko hiljada evra, ali je prosek 500-600 evra. Tu mislim na srednje dobar bicikl koji može da se korist i u gradu i u prirodi - ukazao je Bukvić.

(Kurir.rs/Novosti)