Zamenik gradonačelnika Goran Vesić prisustvovao je večeras u Starom dvoru prezentaciji izgleda vagona za Beogradski metro, nakon čega je na platou ispred dvora emitovana 3d projekcija četiri vagona pod nazivom „Svetlost, snaga, sloboda i sigurnost”.

O tome kako će metro izgledati glasaće od večeras građani Beograda. Prezentaciji su prisustvovali francuski ambasador u Srbiji Žan-Luj Falkoni, podpredsednik kompanije Alstom Filip Deler, pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, članovi Gradskog veća i predstavnici GSP-a Vesić je naglasio da će glasanje trajati tačno dva meseca, do 15. septembra, kada ćemo znati koji su dizajn izabrali građani Beograda i kako će u narednim vekovima izgledati beogradski metro.

metro2.jpg
Beoinfo 

- Pred vama se nalaze četiri predloga, oni su nazvani simbolično Svetlost, Snaga, Sloboda i Sigurnost jer kada Srbi i Francuzi nešto rade zajedno onda rezultat može da bude ono što je simbolišu ove četiri reči. Zajedno smo ginuli u prošlosti za slobodu Evrope, a sada zajedno gledamo u budućnost i razvijamo našu zemlju – istakao je Vesić.

On je dodao da će ove godine Beograd ostvariti san koji traje pedeset godina jer će početi izgradnja beogradskog metroa.

- Skoro da nije bilo gradonačelnika ili funkcionera Skupštine grada koji ovih pedeset godina nije obećavao izgradnju metroa i tako je od 4. decembra 1971. godine kada je tadašnji gradonačelnik Beograda Branko Pešić na dan kada su otvoreni most Gazela i Terazijski tunel svečano obećao da će Beograd početi izgradnju metroa i železničke stanice Prokop.

metro5.jpg
Beoinfo 

Za ovih pedeset godina bilo je vremena kada je Beograd imao para za izgradnju metroa, a bilo je i onih teških vremena, ali očigledno nije bilo ni političke volje, ni znanja da se metro gradi. Zato će ova 2021. godina ostati zabeležena u istoriji Beograda kao godina kada je Beograd počeo da gradi metro – naglasio je zamenik gradonačelnika.

On je ovom prilikom izrazio posebnu zahvalnost predsedniku Republike Srbije Aleksandru Vučiću koji je obezbedio 4,6 milijardi evra koliko će koštati izgradnja prve dve linije metroa.

- Budžet Beograda iznosi 1,219 milijardi evra, najveći je u istoriji, ali vrednost ovog projekta je četvorogodišnji budžet grada i jasno je da Beograd sam ne bi mogao da ga sprovede. Radovi počinju u novembru ove godine i od danas će svi građani biti uključeni u ovaj proces tako što će glasati za jedan od četiri predloga koji smo ponudili. Metro pripada svim građanima i zato svi treba da budemo uključeni jer metro koji ćemo napraviti ostaće vekovima. Beograđani zaslužuju da imaju metro i standard koji imaju građani Pariza ili Londona. Metro je veliki korak u tom pravcu, ali nije jedini, svaka fasada, ulica, zgrada, trg, autobus, kilometar novog vodovoda ili kanalizacije približavaju nas modernom i evropskom Beogradu.

Posebno sam srećan što je naš partner u ovom poslu jedna od najvećih svetskih kompanija Alstom i što ovaj posao radimo sa našim prijateljima Francuzima. Najveće infrastrukturne projekte u Beogradu rade francuske kompanije i to nije samo metro već i deponija komunalnog otpada Vinča, Aerodrom Beograd, a ove kompanije menjaju naš grad i uvode ga u 21. vek. Danas počinje nova stranica u istoriji Beograda, Beograd danas pobeđuje - rekao je Vesić.

Francuski ambasador u Srbiji Žan-Luj Falkoni je izrazio zadovoljstvo da učestvuje u predstavljanju nove etape projekta Beogradski metro.

– Beogradski metro je već više godina najveći zajednički poduhvat u odnosima Srbije i Francuske. Posle posete predsednika Francuske Emanuela Makrona, koji je bio u Beogradu u julu 2019. godine, Francuska se obavezala da će podržati razvoj ovog projekta kroz ekspertizu i usluge visokog kvaliteta, kao i finansijsku podršku. Kao što večeras možemo da vidimo, Francuska ispunjava svoj deo dogovora. Birajući dizajn vagona, Beograđani imaju priliku da Beogradski metro zaista učine svojim - rekao je Falkoni.

metro1.jpg
Beoinfo 

Filip Deler podpredsednik kompanije Alstom rekao je da mu je izuzetno drago što je Beograd ukazao poverenje ovoj kompaniji.

- Veliko nam je zadovoljstvo što ćemo učestvovati u izgradnji Beogradskog metroa. Za izgradnju će biti korišćena najsavremenija tehnologija. U odnosu na tradicionalne načine izgradnje, koristićemo nešto drugačije modele kako bismo postigli maksimalnu uštedu energije i optimalno korišćenje infrastrukture koja će biti izgrađena. Dizajn metroa će takođe pribegavati najmodernijim metodama - rekao je Deler.

Kurir.rs