BEOGRAD - Unutrašnjost metroa, linije, stanice, odnosno sve ono što će postojati od 2028. godine u glavnom gradu Srbije, građani će moći da vide u "šourumu" na Trgu Republike nakon 15. septembra, tačnije nakon što budu objavljeni rezultati glasanja za dizajn vagona.

"Svetlost, snaga, sloboda i sigurnost" predstavljaju četiri dizajna vagona budućeg metroa, kazao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić za TV Prva podsećajući da će građani moći da glasaju za rešenje koje im se najviše dopada posredstvom zvaničnog sajta Grada Beograda.

Vesić je ponovio da će glasanje trajati tačno 60 dana, a 15. septembra će biti objavljen dizajn vagona koji su izabrali građani.

"Nakon toga uradićemo 'šourum' na Trgu Republike gde će ljudi moći da vide kako će izgledati unutrašnjost metroa, linije, stanice, odnosno da se upoznaju sa onim što čeka Beograd od 2028. godine". kazao je Vesić.

Izgradnja prve i druge linije beogradskog metroa koštaće oko 4,6 milijardi evra, a kako je ispričao Vesić, metro ne bi mogao da bude sagrađen samo novcem iz budžeta Grada zbog čega je veoma važna podrška predsednika Srbije Aleksandra Vučića jer je obezbeđen novac i iz državnog budžeta.

Podsetio je da je prvi korak izgradnja depoa u Makiškom polju, a potom i prve i druge linije dok je treća u fazi projektovanja i neće se graditi u prvoj fazi.

"Metro je prvi put najavljen pre 51 godinu, a u novembru konačno počinjemo da ga gradimo. Prva linija će biti završena 2028, a druga 2030. godine", podsetio je.

Dodaje da se trenutno radi katastar rizika, odnosno snimaju se sve zgrade na trasi metroa da bi se utvrdilo stanje, pogotovo oko samih stanica.

Metro će na pojedinim deonicama biti dubok i do 47 metara, a negde, kakao je rekao Vesić primera radi, na Dorćolu će dubina biti 19 metara.

"Trudili smo se da stanice metroa budu van javnih površina, da prilikom njihove izgradnje ne moramo da zaustavljamo ili preusmeravamo saobraćaj, osim tamo gde je to nužno", naveo je Vesić.

Zamenik gradonačelnika je najavio i dalje širenje trase BG voza, ali i tramvajskih deonica za još pedesetak kilometara, što znači da je akcenat na nezavisnom, šinskom sistemu koji će umnogome smanjiti gužve jer je trenutno osnovni sistem javnog prevoza autobuski podsistem.

(Kurir.rs/Tanjug)