Zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao je da se skoro posle 51 godine otkad je objavljena prva vest da Beograd dobija železničku stanicu i metro, završava stanica "Prokop" i počinje gradnja metroa.

Za ovaj period bilo je i dobrih i loših vremena, dodao je Vesić, ali smo sada konačno u situaciji da počnemo da gradimo metro. On je zahvalio predsedniku Republike Srbije, koji je stao iza ovog projekta.

- Prve dve linije budućeg beogradskog metroa koštaće 4,6 milijardi evra. Budžet grada je oko 1,3 milijardi evra, tako da bi bilo potrebno skoro četvorogodišnji budžet grada. Sasvim je sigurno da grad ne bi imao para da tako brzo izgradi metro – rekao je Vesić za TV Pink.

On je precizirao da prvo počinje nasipanje Makiškog polja, gde će biti nasuto 1,4 miliona kubika peska na parceli od oko 82 hektara.

- Nakon nasipanja počinjemo da gradimo konstrukciju za prugu, osnovu depoa, autobuski terminus, parking za korisnike, prvu stanicu, kanalizaciju, dva kolektora i drugo. U februaru 2022. potpisujemo ugovor za izgradnju depoa, a mesec dana posle toga ugovor za izgradnju saobraćajnica bulevarskog tipa koje će opsluživati čitav taj metro sistem, dugih oko sedam kilometara, sa kompletnom infrastrukturom. U julu sledeće godine potpisujemo ugovor za izgradnju prve linije beogradskog metroa, „krtica” će se praviti godinu dana u Кini, a u maju 2023. počinjemo da gradimo saobraćajnice, dok će u novembru 2023. početi bušenje tunela „krticom”. Prva linija će imati oko 21,3 kilometra, od čega će samo 2,3 kilometra biti iznad zemlje i to oko Makiša – precizirao je Vesić.

Na prvoj liniji metroa biće 22 metro stanice i počeće da se rade od septembra 2023. godine. Tom dinamikom, naveo je Vesić, prva linija metroa biće u funkciji početkom 2028. godine.

– Projektovanje za drugu liniju već smo počeli. Depo će biti manji i to na Bežanijskoj kosi. Dakle, radovi na drugoj liniji počinju 2023. i završiće se 2030. godine. Ovo je istorijska stvar – kazao je Vesić.

On je podsetio da će se na današnjoj sednici Skupštine grada naći Plan generalne regulacije šinskih sistema, koji podrazumeva sve tri linije metroa, ali i širenje linija BG voza i tramvajskih linija. BG voz će imati trase od ukupno 223 kilometra, sa 76 stanica i petsto polazaka. Predviđeno je i da se tramvajske trase prošire za 42,6 kilometara.

(Kurir.rs)