Nedavno je Blok 23 na Novom Beogradu dobio zelenu parking zonu - "krug dvojke" odavno više nije sinonim za pakao kada je u pitanju pronalaženje slobodnog parking mesta, haos se preselio i na levu obalu Save, na novobeogradske bulevare i unutar blokova, pa je problem parkiranja rešen uvođenjem zonskog sistema.

Ali, to je podelilo stanare...

Donedavno svi su bili složni u oceni da su parking mesta koja koriste postala prebukirana "uljezima" - onima koji rade u staklenim zgradama, od 9 do 5...

Sada, postoje oni koji smatraju da su parking mesta "njihova" i da nije pravedno da ih plaćaju, kao i oni koji smatraju da su za korektnu cenu mesečne parking karte za stanare dobili ono što su želeli - slobodna mesta, jer za stanare ne važi vremensko ograničenje parkinga.

Poslovnih objekata je sve više i više, pa se tako širio i broj parkiranih vozila. Naravno, svako je imao pravo da se parkira gde želi, ako taj parking nije ograđen, pa su tako ljudi počeli da pronalaze mesta za parkiranje i na površinama koje su, praktično, projektovane kao zajedičko dobro stanara.

Održavanje tog zajedničkog dobra, unutarblokovskih površina, odnedavno je povereno opštinama, jer je bilo u praksi nemoguće postići da se stanari slože oko održavanja. U praksi i u svesti su, ipak, i uličice i parkići unutar blokova tretirani kao javna površina, a to se desilo i sa parking mestima.

- Prazna mesta na sve strane u 17.00. Oko petice još više. Šestica klasika prazna. Ua zona! - napisao je na fejsbuku jedan pobornik zone, ukazujući na prednosti naplate parkinga.

- Prijatelju, možda nisi shvatio priču o zoniranju. Blok kad je građen i parkinzi su građeni za stanare, što znači da je to naše. A ti se i dalje raduj nečemu što je tvoje i još moraš da plaćas, a nemaš nikakve garancije. Ja bih se radovao zoni kad stanari ne bi plaćali. Pa ti sad razmisli - dobio je odgovor.

shutterstock-530751511.jpg
Shutterstock 

Ima još glasova koji smatraju da je parking mesto, praktično, kupljeno zajedno sa stanom.

- Jedan stan na parking mesto ili mesto u garaži. Po projektu napravljeno i plaćeno.

Pa ipak, pitanje je da li bi stanari zaista mogli da kontrolišu i uređuju sveže saobraćajne i zelene površine unutar bloka, jer su one građene samo za njih. Plaćanje parkinga podrazumeva i njegovo održavanje.

- Parkinzi nisu naši, ni moji ni tvoji. Oni su tu da se, kako je onda bilo, bilo ko parkira. Džabe, nekad. Vremena su se promenila i teško da ćeš, bilo gde u svetu, naći više džabe parking, a naročito ne ovako blizu centra grada - glasi jedan od komentara.

I ta rasprava o parkingu na fejsbuku odužila se da nema kraja. Jedno govore da opet nema mesta, a drugi se žale da ne mogu da parkiraju službeno vozilo.

- Sramotno je samo to da stanari koji imaju službene automobile, automobile na lizing i automobile na tuđe ime više ne mogu da se parkiraju u svom bloku.

- Kao čovek u nekim godinama protivio sam se promenama. Ali, zaista, preko dana ima mesta za parking. Posle 20.00 je već druga priča - priča jedan od stanara.

- Ja delimično podržavam tu odluku. Kod mene u petici je bilo dosta dostavnih kombi vozila i jedna auto škola.

(Kurir.rs/Telegraf)