Projekat "Beograd 2030" predstavio je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić, a prezentaciji je prisustvovala i premijerka Ana Brnabić

Projekat "Beograd 2030" Gradske uprave grada Beograda predstavljen je juče u Narodnom muzeju u Beogradu, a prezentaciji je prisustvovao zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić kao predsednik grupe za izradu projekta, premijerka Ana Brnabić i pravnik Milan Antonijević, predstavnik civilnog društva.

beta-milos-miskov1.jpg
Foto: Beta/Miloš Miškov

Vesić je rekao da će program "Beograd 2030" omogućiti da Beograd bude moderan, uređen, grad za sve.

- To je kruna rada administracije koja se konsultovala sa stručnjacima, nevladinim organizacijama, fakultetima, uglednim pojedincima i svima koji mogu da daju doprinos viziji razvoja grada na kome se radilo 14 meseci. Želeli smo da Beograd ima ono što imaju najveći svetski gradovi poput Njujorka, Londona, Pariza, Berlina, Beča - kazao je Vesić.

Nove linije

Prema njegovim rečima, desetogodišnja vizija razvoja Beograda je sastavljena od devet poglavlja s najvažnijim društvenim, tehnološkim, ekonomskim i ekološkim temama.

beta-milos-miskov.jpg
Foto: Beta/Miloš Miškov

- Naš grad će 2030. godine biti potpuno drugačiji. Imaćemo izgrađene prve dve linije beogradskog metroa, 41,2 kilometra sa 44 metro stanice. Izgradićemo linijski park, dužine skoro pet kilometara - od Beton hale do Pančevačkog mosta. Pet fabrika za preradu otpadnih voda, od kojih tri već radimo, takođe i sedam novih mostova, dva nova mosta na Dunavu, kod Ade Huje i kod Vinče, dva pešačko-biciklistička Ada Ciganlija - Novi Beograd i Zemun-Lido, kao i dva mosta u okviru projekta proširenja BG voza i Novi savski most - kazao je Vesić i dodao:

- Beograd će dobiti i dva nova tunela, prvi koji povezuje Karađorđevu i Pančevački most i koji će smanjiti saobraćaj u centru grada za skoro 11 odsto i zagađenje za nešto manje od deset odsto, kao i Topčiderski tunel. Danas raspisujemo tender za kupovinu 80 trolejbusa, kupujemo novih 50 tramvaja, imaćemo prigradsku železnicu i 500 autobusa na gas. Beograd će dobiti i novu železničku stanicu, a biće uređena i stanica "Novi Beograd", kao i sto novih manjih uređenih zelenih površina, 150 kilometara uređenih biciklističkih staza, te 40 novih vrtića.

Rast Srbije

Premijerka Ana Brnabić rekla je da je rast Beograda ključan za dalji ubrzani rast Srbije.

beta-milos-miskov2.jpg
Foto: Beta/Miloš Miškov

- U 2020. godini čak 42,1 odsto ukupnog BDP Srbije je stvoreno u Beogradu. Ako Beograd stane, i Srbija staje. U ovom trenutku, i pored toga što Srbija ima i jak Niš i Novi Sad, Čačak i Kragujevac, vizija i jačina Beograda za dalji rast je od neizmerne, esencijalne važnosti za dalji razvoj Srbije - kazala je Brnabićeva i dodala:

- U projektu razvoja Beograda do 2030. postoje tri oblasti za koje se očekuje da će se poklopiti i s budućim prioritetima Vlade Srbije za dalji rast zemlje. Na prvom mestu je zelena agenda i kroz nju unapređenje kvaliteta života Beograđana, potom nastavak digitalizacije i dalje modernizacija usluga građanima, zdravstvenog i obrazovnog sistema, ali i digitalizacija zelene agende, odnosno uvođenje koncepta pametnog grada.

ČINJENICE / Novine

  • Metro
  • Linijski park
  • Pet fabrika za preradu otpadnih voda
  • Sedam novih mostova: Most kod Ade Huje, Vinče, dva pešako-biciklistička mosta (kod Ade i Lida), dva mosta u projektu razvoja BG voza (centar grada i Obrenovac) i još jedan most na Savi
  • Dva nova tunela
  • Ekološka vozila javnog prevoza
  • Završetak stanice Prokop
  • Stotinu novih parkova
  • Sto pedeset kilometara novih biciklističkih staza
  • Četrdeset novih vrtića
  • Industrijski park u Borči
  • Terazijska terasa
  • Centar kreativne industrije "Ložionica"
  • Muzej Nikole Tesle
  • Prosečna plata 200.000 dinara

Ona navodi da je treća značajna oblast politika održivog razvoja: - Novi simboli Beograda biće linijski park, novi mostovi, uređeni Terazijski plato, novi ekološki autobusi i javni bicikli, brodski prevoz, kao i nova zgrada Fakulteta muzičke umetnosti, koncertna dvorana, Kreativni centar "Ložionica", te Muzej Nikole Tesle, koji će biti u staroj elektrani. Danas više ne važi krilatica "Srbija radi, Beograd se gradi", već je promenjena, jer se danas cela Srbija gradi.

Kurir.rs/ A. K.