Jedna od četiri novobeogradske tramvajske linije pravi golemu zabunu među putnicima - u tramvaju uvek ima mesta za sedenje, ali samo polovina putnika koje vidite unutra s namerom je ušla u njega, dok je druga polovina pogrešila, jer ne poznaje trasu. I čim tramvaj skrene tamo gde nisu mislili da će skrenuti, oni ustaju, pritiskaju validator, listaju stanice, gledaju unaokolo i raspituju se šta se dešava.

Komplikovana trasa koja se često redovno i vanredno menjala i poprilično retki polasci doveli su do toga da linija 11 pravi pravu zabunu među putnicima. Naravno, onima koji idu od Kalemegdana do Jurija Gagarina jedanaestica je spas, ali svima koji u nju uđu usput, misleći da se poklapa sa sedmicom, na prvom skretanju počinje loš razvoj događaja.

Grupica ljudi strpljivo čeka jedanaesticu kod Zoo vrta. Bude tu desetak ljudi kojima je to najbrži prevoz do Novog Beograda. U stvari, zavisi do kog dela Novog Beograda... Na stanici Kalemegdan ulazi još ljudi. Jedanaestica postoji od 1984. godine i svi znaju da ide na Blok 45, iako je svojevremeno bila i ukinuta.

most-na-adi-beograd-foto-filip-plavcic-april-2017-2.jpg
Filip Plavčić 

Imamo sreće jer kod Pristaništa ne stoji "dvojka", koja čeka vreme polaska i ponekad blokira jedanaesticu. Ali, haos počinje kod Ekonomskog fakulteta. Tramvaj nastavlja pravo, umesto da skrene ka mostu.

"Ovaj izgleda ide na Banovo brdo", priča jedan stariji čovek ženi. "Zar nije išla jedanaestica na Novi Beograd. Ili je to bila trinaestica?", pita se.

Svi koji su pogrešili zbunjeno gledaju kroz prozore, pa se pogledaju se međusobno. Kada vide putnike koji ne reaguju, shvataju da su pogrešili, ali još ne znaju da li je pametno da izađu iz tramvaja ili će se on u nekom delu vratiti na svoju trasu.

Uvek se javi neki dobrovoljac da objasni tim ljudima šta im je činiti. Nevolja je što tramvaj ne staje kod Savskog trga i sledeća stanica je tek Palata pravde. Tenzija raste, vidimo putnike koji bi da siđu kod stare Železničke stanice, ali već jurimo bašticom ka Mostaru.

Stariji par je, doduše, iskoristio opasnu priliku da izađe - kada je vozač stao na semaforu i izašao da pomeri skretnicu, oni su samo istrčali kroz prednja vrata. Bilo je kasno kada im je rekao "Ovde nije stanica", već su bili na kolovozu i utekli su dalje od tramvaja. Tramvaj je kod Sajma već nešto prazniji, sledi krivudava vožnja kroz petlju "Hipodrom" i konačno penjemo se na Most na Adi.

Na Novom Beogradu tramvaj kruži oko železničke stanice, a kasnije se trasa poklapa sa linijama 7 i 9, kao i 13, pa do Bloka 45 dobija nove putnike. Kada je u pitanju drugi smer vožnje, nevolja za neinformisane putnike počinje upravo na ovom delu trase posle Buvljaka, kada tramvaj umesto ka Sava centru skrene ka Depou i uključi se na Most na Adi.

knez-mihailova-foto-zorana-jevtic-4444.jpg
Zorana Jevtić 

Ponovo ista slika, deo putnika ustaje, raspituje se, pa onda izađu pred sam most ili ipak odluče da nastave vožnju. Linija 11 povezuje Blok 45 i Kalemegdan, preko Mosta na Adi otkad je tramvajski saobraćaj uspostavljen na njemu, ali treba imati u vidu da su radovi na Savskom trgu jedanaesticu privremeno vratili na staru trasu, pa je ponovno vraćanje na novu redovnu trasu doprinelo ovoj konfuziji. U zavisnosti od stanja na šinama tramvaji se mogu ponovo preusmeriti.

Današnja jedanaestica je spoj nekadašnjih linija 11 i 13, pa je njenim uvođenjem na trasu pored Sajma ponovo povezalo Blok 45 i Mostar, ali i Sajam sa Kalemegdanom. Tramvaj saobraća na svakih 23 minuta, pa ukoliko vam pobegne, spremite se na dugo čekanje.

Kurir.rs/Telegraf.rs

bonus video:

00:33
PROMOCIJA NOVIH VOZILA JKP GSP “BEOGRAD”: Promociji prisustvovao Goran Vesić Izvor: Kurir televizija