Zrenjaninski put, deonica od Omladinskih brigada do Cara Dušana u Zemunu, potom auto-put kroz grad, Obrenovački, Ibarski i Avalski put – saobraćajnice su na kojima su se u proteklih pet godina najčešće dešavali udesi u kojima su ginuli ljudi.

U ulici Udarne desetine u Surčinu u poslednjih nekoliko godina su se desile na desetine saobraćajnih nezgoda. Stanari tvrde da je pravo čudo što na toj raskrsnici niko do sada nije nastradao.

Krajem prošle nedelje malo je nedostajalo da automobil završi u porodičnoj kući na uglu sa Železničkom ulicom. Parkirani automobil i kapija su ga u tome sprečili pa je stigao samo do dvorišta.

surcin.jpg
Printscreen/RTS 

Stanari kažu da je za pešake put sa oštrom krivinom i izlizanim pešačkim prelazom bez semafora ili ležećeg policajca – noćna mora.

"Prelazak ulice izgleda jako teško, pogotovo deci koja idu u školu. Neće niko da im stane na pešački prelaz koji se izlizao, niko ne poštuje taj jedini znak koji postoji, a za sve ostalo ste videli da ne postoji nijedan znak tako da baš izgleda traumatično", kaže stanarka Tanja Dončić.

Krivina kojom se iz Železničke ulazi u Ulicu udarne desetine pri većoj brzini, ne bi bila lako savladiva ni u kartingu.

Saša Spasić ističe da su mnogi, kao i on, preživeli traumu jer je automobil kod pet, šest porodica uleteo u dvorište.

Kako stanari tvrde, pitali su nadležne za rešenje, ali nisu dobili odgovor. Tražili su semafor ili da se uspori saobraćaj.

Cela ulica problematična

Šef Katedre za bezbednost saobraćaja i drumska vozila prof. dr Krsto Lipovac naglašava da se zaista radi o jednoj veoma opasnoj raskrsnici, ali i šire, radi se o opasnoj ulici.

"Cela ta ulica je problematična. Ono što bih ja preporučio jeste da se prvo uradi kvalitetan elaborat bezbednosti saobraćaja i da se izvrši detaljna analiza svih saobraćajnih nezgoda koje se dešavaju na ovoj raskrsnici", smatra Lipovac.

Tek nakon toga projektant može da da rešenje za rekonstrukciju ovakve raskrsnice.

"Brzine na ovom glavnom putu, odnosno ulice kroz Surčin su znatno iznad ograničenih. Drugi problem jeste geometrija saobraćajnice, raskrsnice gde imate ukrštanje pod oštrim uglom dve saobraćajnice. Ukrštanje pod oštrim uglom pogotovo u uslovima brzog saobraćaja je uvek opasno", ističe Krsto Lipovac.

krivina-surcin.jpg
Printscreen/RTS 

Stručnjaci preporučuju da se ispravi ugao ukrštanja i uspori saobraćaj, a pešacima omogući bezbedan prelazak preko ulice.

Lipovac smata da se to može ostvariti tako što bi se izdigla cela površina raskrsnice i uradila platforma tako da se izdigne obeleženi pešački prelaz, tako što bi se uradilo razdelno ostrvo za pešake.

Stručnjaci kažu da je najviše poginulih i povređenih u ovakvim ulicama. Od Sekretarijata za saobraćaj ekipa RTS-a nije dobila odgovor na pitanje da li je planirano postavljanje semafora na toj raskrsnici.

Iz Saobraćajnog fakulteta kažu da planovi za rekonstrukciju geometrije ulica zavise od elaborata koji radi Javno preduzeće "Putevi Srbije" u saradnji sa lokalnom samoupravom.

(Kurir.rs/RTS)