Ovaj most sa svojih 27 kilometara pristupnih saobraćajnica i obilaznica veliki su potencijal za razvoj Beograda: kada se pogleda mapa jasno se vidi da su sa desne obale Dunava Zemun i Novi Beograd sa 500.000 ljudi, a sa druge strane sve je potpuno prazno

BEOGRAD - Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas, predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić i ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić obišli su radove na izgradnji mosta Zemun-Borča.

– Ovaj zajednički projekat republičke Vlade i grada Beograda dobar je primer kako možemo zajedno nešto da uradimo bez obzira ko je na kom nivou vlasti. Čitav posao biće završen krajem 2014. godine, budući da kineska kompanija sve poslove obavlja u rokovima. Rešili smo i eksproprijaciju sa zemunske strane, a kada se sa završetkom mosta upotpuni obilaznica svako ko dolazi iz Niša moći će da ide za Pančevo i dalje ka Rumuniji, a da ne prolazi kroz centar grada. Ovaj most sa svojih 27 kilometara pristupnih saobraćajnica i obilaznica veliki su potencijal za razvoj Beograda: kada se pogleda mapa jasno se vidi da su sa desne obale Dunava Zemun i Novi Beograd sa 500.000 ljudi, a sa druge strane sve je potpuno prazno. Ovde ćemo razvijati privredne zone, na zemljištu PKB-a koje nećemo morati da plaćamo jer smo ovu kompaniju sačuvali od privatizacije. Kada sve na kraju spojimo moći ćemo da kažemo da smo uspešno rešili najveći saobraćajni problem grada Beograda – istakao je Đilas i dodao da će građanima iz Borče trebati samo dva minuta da bi stigli do Zemuna.

Ministar Mrkonjić je čestitao rukovodstvu grada i graditeljima na dosadašnjim radovima, navodeći da je projekat mosta Zemun-Borča veliki uspeh gradonačelnika Đilasa i predsednika Skupštine grada Antića i najavio da će vlada ispuniti sve svoje obaveze koje se tiču mosta i drugih projekata koji se realizuju sa gradom. Na celoj konstrukciji mosta, obuhvatajući i kopneni deo, do sada je izrađeno ukupno 303 šipa, a počela je montaža pokretne skele za izradu glavnog nosača konstrukcije mosta. Za dva glavna stuba u Dunavu završeno je pobijanje svih 26 šipova na dubinama od 40 metara ispod dna reke i u toku je priprema armature za izradu naglavnih greda. Istovremeno teku i radovi na stubovima koji se nalaze u reci. Počela je montaža pokretne skele za izradu glavnog nosača inundacione konstrukcije mosta.

Kineski izvođač, osim mosta preko Dunava ukupne dužine 1.482 metara, treba da izgradi i mostove dužine 550 metara preko železničke pruge Beograd-Pančevo i 120 metara preko kanala Sebeš. U toku su pripremni radovi za izgradnju mosta preko železničke pruge Beograd-Pančevo na deonici između Ovče i Pančevačkog puta.

Most Zemun-Borča predviđen je Generalnim planom Beograda u okviru saobraćajnice Severna tangenta. Njenom izgradnjom stvaraju se uslovi međusobnog povezivanja dva buduća mosta preko Dunava, štiti se centralno područje od trazitnog saobraćaja, jer se stvaraju mogućnosti da se na ulazu u grad iz pravca Novog Sada i Šida saobraćaj usmerava ka Zrenjaninskom i Pančevačkom putu i dalje ka severu, a omogućava se povezanost naselja na levoj obali Dunava sa opštinama Zemun i Novi Beograd.

Trasa ovog saobraćajnog koridora počinje saobraćajnicom T6 od Novosadskog puta preko Ulice cara Dušana. Severna tangenta prelazi reku Dunav i pravcem sever-severoistok dolazi do Zrenjaninskog puta, odakle trasa nastavlja pravcem prema severoistoku obilazeći naselje Ovča. Ukupna dužina saobraćajnice iznosi iznosi 21,2 kilometara, pri čemu je dužina mosta preko Dunava 1.482 metra. Poprečni profil mosta sastoji se iz tri obostrane vozne trake širine 3,5 metra i obostrane pešačko-biciklističke staze. Most je projektovan kao kontinualni nosač od prednapregnutog betona sa dve nezavisne mostovske konstrukcije širine po 14 metara, za svaki smer po jedna. Pored ovog na trasi postoji još 8 manjih mostovskih konstrukcija raspona od 34 do 545 metara, preko kanala, saobraćajnica i železničke pruge.


Na deonici od mosta Zemun-Borča do Zrenjaninskog na prva 4,5 kilometara završeno je skidanje humusa, u toku je izrada nasipa od peska.

Završena je izgradnja jednog kanalskog propusta na trasi saobraćajnice. U toku su završni radovi na izgradnji tri kanalska propusta, a izvode se radovi na još tri propusta. Završena je izrada šipova na mostu preko kanala (izvedena 24 šipa). Započeta je izrada šipova na mostu preko kanala Vizelj.

Na gradilištu je trenutno angažovano oko 410 radnika.

Obilasku su prisustvovali i pomoćnik gradonačelnika Danilo Bašić, gradski menadžer Aleksandar Bijelić i predsednik opštine Palilula Stojan Nikolić.

Mrkonjić: Na čelu Beograda je dobar tim

Potpredsednik Socijalističke partije Srbije (SPS) Milutin Mrkonjić rekao je da je na čelu Beograda dobar tim, a da dobar tim ne treba menjati. "Dragan Đilas i Aleksandar Antić su dobar tim, a dobar tim ne treba menjati", kazao je Mrkonjić prilikom obilaska gradilišta na mostu Zemun Borča, a govoreći o uspesima i radu gradonačelnika Beograda i predsednika gradskog parlamenta. On je naveo da nije u sukobu sa gradonačelnikom Beograda Draganom Đilasom i napomenuo da ne treba tretirati kao sukob to što dva inženjera imaju različita mišljenja. Mrkonjić koji je i i minijstar saobraćaja kazao je da nije u sukobu sa kolegom iz Vlade Velimirom Ilićem koji je na funkciji ministra za građevinu i urbanizam i da je i u tom slučaju reč bila samo o rzličitim mišljenjima. "Vlada je ozbiljan tim, a tako će i raditi", kazao je Mrkonjić.