Da li će i kada Sekretarijat za javni prevoz i drugi organi grada izaći u susret prevoznicima i povećati cene prevoza po pređenom kilometru i dalje nije izvesno, piše Politika. Početkom nedelje privatnici su nadležne upozorili da ukoliko se uskoro cena ne uskladi sa rastom troškova koje oni imaju može se desiti da se jedan po jedan autobus zaustavi nasred trase, odnosno da će stati javni prevoz zbog poskupljenja i nedostatka goriva.

Kada će biti nađeno rešenje prihvatljivo za sve uključene u javni prevoz - ne nazire se. Iz nadležnog sekretarijata odgovorili su na pitanja na ovu temu, ali ni iz njih se ne može naslutiti kada će se izaći iz, za prevoznike, trenutno vrlo sporne situacije.

whatsapp-image-20200508-at-10.51.02-2.jpg
Nemanja Nikolić 

Oni su samo podsetili na koji način se menja cena prevoza po pređenom kilometru, ali ne i kada će ona i bi ti promenjena.

- U skladu sa ugovorom, prevoznici koji obavljaju prevoz na linijama u okviru Integrisanog tarifnog sistema obratili su se sekretarijatu sa zahtevom za povećanje jedinične cene obavljanja prevoza po pređenom kilometru. U skladu sa ugovorom, promena te cene može se obaviti samo i jedino na osnovu zaključenog aneksa ugovora, a nakon sticanja uslova za promenu jedinične cene. Skupština grada nadležna je za donošenje odgovarajućeg akta, kojim se daje saglasnost na utvrđeni predlog aneksa ugovora kojim će biti obuhvaćeno pitanje jedinične cene. Nove cene se, u skladu sa ugovorom, primenjuju od prvog dana narednog meseca u odnosu na mesec u kom je zaključen aneks - podsećaju iz sekretarijata i navode da su u skladu sa ugovorom prevoznici u obavezi da obavljaju javni prevoz po važećoj ceni iz ugovora sve do zaključenja aneksa, kojim se ta cena menja.

Ni građani, ni sami prevoznici vajde nemaju od podsećanja na to kako se usvaja nova cena. Grad će problem cene prevoza po pređenom kilometru svakako ubrzo morati da reši jer ako stanu vozila na linijama koje drže privatni prevoznici to znači da će stati i gotovo 50 gradskih linija koje privatnici drže. Zato su oči prevoznika uprte u Stari dvor, Sekretarijat za javni prevoz i Skupštinu grada bez čijeg aminovanja nova cena ne može da stupi na snagu.

Privatnici su početkom nedelje podsetili da je cena rada na osnovu koje obavljaju prevoz putnika formirana s cenom goriva od 163,9 dinara, a cena po kojoj trenutno nabavljaju evrodizel je 216 dinara, odnosno oko 52 dinara veća od ugovorene. Kod privatnika je angažovano nešto manje od 400 vozila i svako od njih dnevno troši po 150 litara goriva. Prevoznici koji su u kreditima ukazali su da postoji mogućnost da uzmu nove kredite kako bi se rešila ova situacija, ali to je moguće isključivo ukoliko dobiju garancije da će cena prevozne usluge ubrzo biti usklađena. Zahtev za uvećanje cene prevozne usluge prevoznici su podneli još u martu, ali do danas, kako navode, on im nije ispunjen.

Sekretarijat za javni prevoz

Ne razmatra se poskupljenje javnog prevoza

foto: Beoinfo

Poslednja promena cena za korisnike javnog prevoza bila je 2015. i u ovom momentu grad ne razmatra povećanje tih cena, naglašavaju u Sekretarijatu za javni prevoz. - Pravo na besplatan i povlašćen prevoz u Integrisanom tarifnom sistemu korisnici ostvaruju u skladu sa Odlukom o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada. U ovom momentu grad ne planira promenu prava kategorija korisnika javnog prevoza, u skladu sa navedenom odlukom - dodaju u Sekretarijatu za javni prevoz.

Vodeći prevoznici koji učestvuju u gradskom i prigradskom javnom saobraćaju, GSP "Beograd", Lasta, i Konzorcijum privatnih prevoznika zahtev su uputili 27. marta kada su i zatražili povećanje cene po pređenom kilometru. Pravo da tako nešto traže prevoznici imaju dva puta godišnje, u septembru i u martu. Poslednje uvećanje odobreno je upravo u martu, ali tada je grad izašao u susret zahtevu prevoznika iz septembra 2021, dok ovogodišnji zahtev i dalje čeka zeleno svetlo prestonice.

Kurir.rs/Politika

Bonus video:

01:49
Odlažu ambalažu u reciklomat za besplatan prevoz Izvor: Kurir televizija