Beogradu je potrebno 7.006 taksi vozila koja rade osam sati u toku dana po principu jedan automobil - jedan vozač, ali i osnivanje odeljenja za monitoring i kontrolu rada taksi sistema, preporuka je studije "Planiranje i projektovanje sistema taksi prevoza putnika u Beogradu za period 2020-2024", koju je za Grad Beograd, kao naručioca, uradio Saobraćajni fakultet.

Iz dana u dan redakciji Kurira se javlja sve veći broj čitalaca koji se žale na svakodnevno čekanje taksija na beogradskim ulicama.

profimedia0335540868.jpg
Foto: Profimedia

- Obično biva ovako: zovem prvo jednog taksi prevoznika, odbije vožnju, okrećem drugog, stavlja me na čekanje. Na telefonu gubim i po 15 minuta misleći da ću, jelte, posle čekanja dobiti slobodno vozilo. Prekidam, okrećem trećeg na ivici živaca i on se ili ne javlja, ili kaže da trenutno nemaju slobodno vozilo, ili mi prekida vezu pri samom javljanju.

Drugi scenario: i ako dobijem operatera, sledi agonija čekanja, neretko i do sat vremena - požalio se našoj redakciji jedan od čitalaca nakon objavljivanja teksta u jučerašnjem broju pod naslovom "Zašto se na vožnju u Beogradu čeka duže od 40 minuta čak i kad je lepo vreme".

Sekretarijat za javni prevoz

Još 500 novih vozila

Iz Sekretarijata za javni prevoz samo su potvrdili saznanje Kurira da je "u toku postupak za izdavanje odobrenja za obavljanje taksi prevoza za još 500 novih vozila, što će u velikoj meri uticati na poboljšanje trenutne situacije taksi prevoza na teritoriji Grada Beograda".

Iako iz udruženja taksista za Kurir tvrde da na prestoničkim ulicama ima dovoljan broj taksi vozila, s druge strane, pomenuta studija, koju je po nalogu Sekretarijata za javni prevoz gradske uprave Beograda uradio tim eksperata sa Saobraćajnog fakulteta, pokazala je da je za bolje funkcionisanje taksi prevoza prestonici potrebno 7.006 taksi vozila, dok je trenutno njih oko 6.000.

Jedan sistem

Takođe, kako bi se poboljšao taksi prevoz i uravnotežila njihova dostupnost, predlog studije ove visokoobrazovne ustanove je da se uvede monitoring taksi prevoza, što bi značilo da autobusi, trolejbusi i tramvaji zajedno s taksi vozilima čine jedan sistem koji bi kontrolisao Sekretarijat za javni prevoz.

Kurir.rs/ A. K.

Bonus video:

00:25
Sudar autobusa i taksi vozila u Vojvode Stepe Izvor: Kurir televizija