MEŠTANI OVE BG OPŠTINE KAŽU DA KOD NJIH ŠVERCOVANJA NEMA: I jedva čekaju da u svakom autobusu bude kontrolor! (VIDEO)
BEOGRAD - Svako vozilo javnog gradskog prevoza uskoro bi moglo da ima "svog" kontrolora karata, a putnici bi u vozilo javnog gradskog prevoza trebalo da ulaze isključivo na prednja vrata.
Podsetimo, novoosnovano javno preduzeće "Naplata prevozne usluge Beograd" preuzeće od "Kentkarta", posle 21. februara, kad se održava sednica Skupštine grada, naplatu karata u prestonici.
Kako tvrdi statistika, većina Beograđana se švercuje u GSP-u ali ako je verovati žiteljima ove beogradske opštine, to se kod njih retko dešava.
U razgovoru RTV Maga sa Obrenovčanima, većina njih je rekla da ima urednu markicu, te da je pri ulasku u autobus obavezno pokaže vozaču i uđe. Reč je o međugradskoj liniji pa se postavlja pitanje da li je to izvodljivo u gradskom prevozu u samom Beogradu, gde ljudi uleću na sva vrata a većina kartu i ne otkucava ili je otkuca tek ako uđe kontrolor.
Tako su anketirani Obrenovčani na stanici ko iz topa odgovorili da svi imaju ili mesečne ili karte na dopunu, a jedna od upitanih rekla je i "daj Bože da u svakom autobusu bude kontrolor da se ljudi ne švercuju".
Šta će se primenjivati u stvarnosti
Svako vozilo javnog gradskog prevoza moglo bi da ima "svog" kontrolora karata, a putnici bi u vozilo javnog gradskog prevoza trebalo da ulaze isključivo na prednja vrata.
Ovo je rešenje koje se još razmatra, a zapravo je deo nekadašnje prakse u GSP koja nikada nije trajno zaživela. Ideja je da u svakom prestoničkom autobusu, trolejbusu i tramvaju bude kontrolor koji će se voziti celom trasom te linije i proveravati da li su putnici kupili i očitali karte, kako bi iskorenili švercovanje.
To je jedna od prvih mera koja bi trebalo da utiče na povećanje prodaje karata, jer gradski prevoz koristi oko 800.000 ljudi, a mesečno se proda 120.000 markica. Kontrolori u javnom prevozu zasad samo obaveštavaju sugrađane da će uskoro možda na snagu stupiti novi režim, koji će podrazumevati i ulazak u vozilo na vrata pored vozača.
Ovo se moglo i naslutiti iznedavnog dopisa Sekretarijata za javni prevoz koji je stigao gradskim i privatnim prevoznicima, u kojem piše da će aparati za overu karata biti razmešteni kako bi se "uredio protok putnika u vozilu". Na osnovu ovoga, da se naslutiti da će putnici biti usmeravani da izlaze na srednja vrata gde validatora ubuduće neće ni biti, objavile su Novosti prošle nedelje.
I iz novoosnovanog preduzeća za naplatu prevoza nedavno su poručili da putnici neće moći da uđu na prednja vrata ako nisu kupili kartu. Ova ideja nije nova, o njoj se pričalo još pre desetak godina, a pokušaj da teorija oživi u praksi prošao je neslavno. Vrata na autobusima bila su obojena u zeleno i crveno kako bi navodili ljude gde da ulaze, a gde da izlaze, ali to je samo stvorilo velike gužve i nezadovoljstvo putnika.
Ukoliko ulazak na prednja vrata gradskog prevoza postane pravilo u narednim mesecima, sigurno neće ići "glatko", a izvesno je da će biti onih koji će želeti da uđu u autobus bez karte, bez obzira na broj konduktera koji bude unutra.
Kurir.rs/Novosti/RTV Mag
U TRENUCIMA KADA SE SUOČAVAMO SA NAJVEĆIM IZAZOVIMA, NAŠ ZADATAK JESTE DA NE DOZVOLIMO DA SRBIJA STANE Vučić: Daćemo sve od sebe da Srbija nastavi da ide napred