Poskupljenje proizvoda nekada nije vidljivo na prvi pogled. Potrošači ne obrate uvek pažnju da je zapravo njihov omiljeni proizvod "smršao", a da je cena ostala ista.

Praksa prikrivenog poskupljenja smanjenjem gramaže prehrambenih i proizvoda za higijenu globalno je prisutna. Čak je dobila i svoj naziv "šrinkflacija", od engleske reči "shrink" koja znači skupljanje ili smanjenje.

Potrošači u Srbiji primetili su i da su proizvođači smanjili gramažu na pakovanju grisina. Na društvenoj mreži X pojavila se objava jedne korisnice iz Beograda koja se šokirala kada je otvorila pakovanje od 40 grama.

- Ne znam koliko je štapića bilo pre, ali ovo je smešno i jadno! 10 štapića ima u ovoj kesi?! 40 grama - navodi se u objavi sa fotografijama ispod kojih su se nizali komentari.

profimedia0159958774.jpg
Profimedia 

- Sve gramaže smanjuju, uskoro će nam prodavati samo ambalažu - napisao je jedan korisnik ove mreže, dok je drugi upitao zašto je kupila pakovanje od 40 grama:

- Pa to nije dovoljno ni za pod zub.

grisine.jpg
Printscreen/ X 

I dok mnogi tvrde da je ovo obmana, neki pak naglašavaju da je sve prikazano na ambalaži.

- Toliko je i prikazano na ambalaži, nema laži nema prevare - napisao je jedan korisnik, dok je drugi dodao:

- Više ih je na slici nego unutra. Strašno. Bukvalno prazna kesica, žali Bože papira!

Podsetimo, proizvođači mogu sami da određuju količinu proizvoda u pojedinačnom pakovanju i nemaju obavezu da gramaža bude 100 grama, kilogram ili litar.

Bitno je da tačnu gramažu ispišu na deklaraciji proizvoda. Promene starih mera proizvoda u Evropi posledica su direktive Evropske unije iz 2009. godine o ukidanju obaveze o standardnoj veličini pakovanja namirnica. Potrošači bi tako trebalo da obrate pažnju na deklaraciju gde mora da piše gramaža.

Bonus video:

03:13
"OVIM BI SAZNALI KAKO NAS TRGOVCI 'ŠIŠAJU' CENAMA" Gavrilović: To bi nam pomoglo da nađemo alternative, a informacije DELIMO JAVNO Izvor: Kurir TV