OVDE SE PRATE VOZILA GSP, BRINE O BEZBEDNOSTI PUTNIKA, VOZAČA I SAOBRAĆAJA: Kurir posetio OKC! Evo zašto se desi da vozila kasne
U Operativno-kontrolnom centru (OKC) Sekretarijata za javni prevoz prate se sva vozila i dobijaju podaci o bezbednosti putnika, vozača i saobraćaja! Ekipa Kurira posetila je moderni OKC koji je opremljen najnovijom tehnologijom. U prostorijama radna atmosfera. Stalno se čuje zvuk telefona.
Zaposleni na monitorima i video-zidu svakog trena prate situaciju u saobraćaju u celom gradu. Radi se 24 sata, sedam dana u nedelji. Svaki polazak i dolazak vozila se prati, svaki problem odmah registruje i rešava.
Olivera Milojković, šef odseka Sekretarijata za javni prevoz u Odeljenju za monitoring i upravljanje javnim prevozom, kaže za Kurir da je zadatak OKC-a upravljanje i kontrola kompletnog javnog prevoza na teritoriji grada Beograda.
- Odavde se prati svaki polazak i kretanje vozila. Preko uređaja i sistema vozači mogu da nam pošalju odgovarajući alarm za probleme koje imaju gde odavde dispečer odmah reaguje. Nedavno smo dobili kompletno novu opremu, počev od računara od video-zida, koji nam mnogo znači, jer tu imamo policijske kamere koje smo dobili od Ministarstva unutrašnjih poslova, na kojima su glavne raskrsnice. Kada dođe do nekog problema, zakrčenja, gužve redovne kamere nam olakšavaju da vidimo gde možemo preusmeriti saobraćaj - objašnjava Milojkovićeva dok napolju kreće pljusak, a onda i špic na Slaviji i u Beogradskoj.
- Ovde se radi u realnom vremenu i probleme rešavamo odmah. Kad nas putnik pozove i kaže da se nešto negde desilo, automatski otvaramo tu liniju i uviđamo problem. Putnika obaveštavamo o ishodu kada će vozilo naići ili šta god da je pitao dobiće adekvatan odgovor.
Milojkovićeva ističe i da su u svim nepredviđenim sitacijama poput protesta ili raznih gradskih dešavanja tu da reaguju. Potvrđuje i da se iz raznih razloga neki od polazaka vozila na raznim linijama ne ostavri.
- Jedan od razloga za to su velike gužve u saobraćaju, zatim nepropisano parkirana vozila koja nam svakodnevno prave problem. Na primer, Crveni krst, na okretnici se parkiraju putnička vozila pa autobus na liniji 83 ne može da krene sa okretnice. Ima i kvarova na vozilima, desi se da vozilo koje radi celodnevno, da se pokvari, te moramo da sačekamo servis i da se otkloni kvar što pre.
Prema njenim rečima svi putnici OKC-u mogu da prijave probleme jer on je na usluzi građanima.
- Naš cilj je prevoz putnika. Na našem sajtu se svakodnevno ažuriraju informacije o kretanju javnog prevoza, svaka režimska izmena koja je planirana pa čak i one koje nisu planirane, koje mi operativno izmestimo, a znamo da će trajati duže od 15 minuta. Automatski ih unosimo na sajt BG prevoz tako da građani mogu da se informišu. I putem telefona mogu da nas kontaktiraju, gde se dispečeri trude da pomognu građanima, da ih obaveste o redu vožnje, gde se trenutno vozilo nalazi i slično... Mogu i putem mejla da se obrate Sekretarijatu za javni prevoz i dobiće odgovor šta je preduzeto u tom pitanju.
Međutim, Milojkovićeva kaže da na dnevnom nivou dobijaju razne prijave.
- Ljudima smetaju, na primer, kućni ljubimci u prevozu. Dešava se da vlasnik uvede psa koji nije u transporteru. Vozač zaustavi vozilo i tu dolazi komunalna milicija koja reaguje. Dešavaju se tuče, putnika, vređanje, ima svega. Vozač nama pošalje adekvatan alarm, potraži poziv OKC-a, dispečer koji prati tu grupu linija, odmah kontaktira vozača, dobije tačnu informaciju i onda znamo koga dalje pozivamo, da li je to komunalna milicija, policija, interventna, saobraćajna policija ako je u pitanju neka saobraćajna nesreća.
Ukoliko je došlo do povreda ili je nekome pozlilo pozivamo i Hitnu pomoć. Isto tako i mi pomažemo Odeljenju za potrage nestalih lica, tako što pošaljemo poruku pomoću sistema za praćenje vozila sa detaljnim opisom tražene osobe. Ukoliko vozač primeti takvu osobu, pošalje nam adekvatni alarm ili poziva direktno 192.
"SRBIJU I NJEN RAZVOJ NE SMEMO DA ZAUSTAVIMO" Oglasio se Vučić i poslao snažnu poruku: "Daću sve od sebe u naredne dve godine..." (VIDEO)