Veliki broj potrošača u poslednje vreme se žali na pojedine prodavce i trgovinske lance koji drže jednu cenu na rafu, a drugu na kasi i to obično znatno veću.

U prodavnicama svakodnevno nailazimo na raznorazne popuste, sniženja, akcije, rasprodaje, pa se zbog toga lako može desiti da proizvod koji želimo da kupimo ima na rafu jednu cenu, a kada dođemo na kasu, otkucaju nam drugu.

Potrošač iz Beograda požalio se na jedan market koji se bavoi upravo ovakvim trikovima.

- Voćni jogurt jagoda cena važenja do 24. jula 89 dinara, na kasi naplaćeni po flaši 209 dinara, potom vraćena razlika u kešu, posle videh, u manjem iznosu nego što treba, a da bi potom skinuli cenu proizvoda sa police - napisao je on na Instgram stranici serbialive_beograd i dodao:

jedna-cena-na-rafu-a-druga-na-kasi.jpg
Instagram Printscreen/Serbialive_Beograd 

- Vrlo česta pojava u ovom, a i sve češća u drugim prodajnim objektima da iz različitih razloga cena prizvoda na policama i rafovima ne odgovara očitanoj cenu na kasi pa neka potrošači budu oprezniji i proveravaju.

Podsetimo, prema Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, trgovac bi mogao da plati kaznu od 300.000 do 2.000.000 dinara.

- Trgovac je dužan da na nedvosmislen, čitak i lako uočljiv način istakne prodajnu, odnosno jediničnu cenu robe ili usluge, u skladu sa propisima koji uređuju trgovinu - navodi se u Zakonu. Ovakve situacije se najčešće dešavaju u prehrambenim prodavnicama zbog velikog broja artikala i česte promene cena zbog akcija ili rasprodaje, međutim, potrošač u ovakvoj situaciji ima prava da zahteva da se proizvod naplati po ceni koja je istaknuta na rafu.