Posle nesreće na Obrenovačkom putu, u kojoj je jedna osoba poginula, a dvadesetak povređeno, a na tom mestu se često dešavaju saobraćajne nezgode i postoji nekoliko crnih tačaka u Beogradu.

Mediji su prošle i ove godine izveštavali o desetak saobraćajnih nesreća na Obrenovačkom putu, u kojima je bilo poginulih i povređenih. Mesto na kojem se dogodila nesreća u subotu naći će se na budućoj listi crnih tačaka.

Vozači se slažu da je malo onih koji poštuju ograničenje brzine na Obrenovačkom putu. Građani smatraju da bi, kada bi bilo više radara, sve bilo drugačije. Put kao put je ispravan, ističu, ali je problem brza vožnja.

"Pogotovo noću, dešava se da proleću jedni za drugima pri velikim brzinama, pogotovo neki trkači i motoristi", navodi jedan od anketiranih građana.

screenshot-20240824-085448.jpg
instagram/moj_beo_grad_ 
foto: Instagram/moj_beo_grad_

Kako se mesto nesreće proglašava crnom tačkom

Po zakonu, ukoliko se za tri godine dogodi najmanje jedna saobraćajna nesreća sa smrtnim ishodom, u naseljenom mestu se deonica dužine 300 metara proglašava crnom tačkom, a van naseljenog mesta deonica duga jedan kilometar. Nekada su tu postavljani posebni saobraćajni znaci.

Mirko Koković, pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja, kaže da upravljač puta sada ima obavezu da otkloni sve nedostatke koji dovode do nastanka saobraćajnih nezgoda.

"Ono što je takođe bitno naglasiti jeste da je zakonom o putevima propisana obaveza upravljača puta da vrši identifikaciju i rangiranje crnih tačaka i propisana je kazna od 200.000 do dva miliona dinara", dodaje Koković.

Najopasnije crne tačke u Beogradu

Sagovornik navodi nekoliko najopasnijih crnih tačaka u Beogradu.

"To su raskrnica Bulevara kralja Aleksandra, Budimske i Čede Mijatovića, zatim Ugrinovačka na uglu sa Karlovačkom i Banijskom, i Bulevar oslobođenja i kapetana Zavišića", kaže Koković.

Osim na Obrenovačkom, udesi sa teškim ishodima najčešće se dešavaju i na Smederevskom, Zrenjaninskom, Pančevačkom putu.

Kurir.rs/RTS