Radnim danima od osam do 19 i subotom od devet do 14 sati, na šalteru 9 građani vrlo efikasno mogu da dobiju sve neophodne informacije o procedurama za izdavanje odobrenja i građevinskih dozvola

BEOGRAD - Poseban šalter za građevinske poslove od danas je dostupan i građanima koji žive na teritoriji opštine Zvezdara.

Radnim danima od osam do 19 i subotom od devet do 14 sati, na šalteru 9 građani vrlo efikasno mogu da dobiju sve neophodne informacije o procedurama za izdavanje odobrenja i građevinskih dozvola za izgradnju objekata ili druge radove.

Po uzoru na grad Beograd, koji je 15. oktobra otvorio Uslužni centar za urbanističko-građevinske poslove, ova opština je među prvima prihvatila inicijativu gradonačelnika da se ubrza postupak dobijanja građevinskih dozvola. Prema rečima pomoćnika gradonačelnika Dejana Živkovića, gradski centar je okupio sve učesnike u ovom postupku – sekretarijate za urbanizam i građevinske poslove i saobraćaj, gradska javna preduzeća i dva republička preduzeća „Elektrodistribucija Beograd” i „Telekom”, tako da građani na jednom mestu mogu da dobiju i informacije i podnesu zahteve za tehničke uslove i lokacijske dozvole.

– Cilj kako gradskog centra tako i posebnih šaltera u opštinama jeste da se strankama pojednostavi i olakša čitav put koji treba da prođu. Radno vreme je produženo do 19 časova, tako da i nakon poslovnih obaveza mogu da dobiju sve što im je potrebno. U saradnji sa javnim preduzećima, rokovi obrade predmeta skraćeni su bezmalo za pola. U prvoj fazi čitav posao odnosi se samo na objekte do 800 kvadratnih metara, za šta građevinske dozvole izdaju opštine, jer smo želeli najpre da pomognemo građanima, a potom će se proširiti i na veće investitore, za šta je nadležan grad – kazao je Živković.

Predsednik opštine Zvezdara Edip Šerifov istakao je da se ova opština kao moderna lokalna samouprava trudi da pruži što bržu uslugu građanima, te da je novootvoreni šalter korak u tom pravcu. Uz stručnu pomoć tehničkih osoba i produženo radno vreme, sistem bar koda biće uveden od sledeće godine, pomoću kojeg će građani dobijati informacije u slučaju da neki dokument nedostaje. Za jednostavnu građevinsku dozvolu ranije je bilo potrebno od 30 do 90 dana, a procenjuje se da će sada to vreme biti skraćeno upola, a od trenutna kada prikupe i predaju svu neophodnu dokumentaciju, građevinska dozvola će biti gotova za pet radnih dana, najavio je Šerifov.

Aleksandra Kuzmanović, načelnica Opštinske uprave, pojasnila je da se građani najviše javljaju za manje građevinske radove na objektima, porut zastakljivanja terase ili pregrađivanje zidova, te da je cilj da se procedura izdavanja akata upravo za te radove što više ubraza. Na šalteru radi građevinski inženjer, ali se informacije i obrasci mogu preuzeti i sa sajta opštine.

Građani na licu mesta dobijaju „paket” u kojem se nalaze obrazac, spisak potrebne dokumentacije i uplatnice, a sve je objašnjeno vrlo jednostavnim jezikom.

Posebno će se izlaziti u susret osobama sa invaliditetom, samohranim roditeljima, starima i drugim građanima koji nisu u mogućnosti da dođu u opštinu, pa će im se neophodna dokumentacija na zahtev dostavljati na kućnu adresu.